Bagaimana Rawat Muka Dari Serangan Jerawat Dengan Selamat

Sebiji jerawat sahaja sudah menjadi musuh utama kulit muka, apatah lagi jika di serang dengan jerawat sepenuh muka? 
Demikianlah yang dialami oleh Yaya Abd Aris. Namun, dia mampu pulih daripada masalah serangan jerawat yang membelenggu nya ini dengan cara yang selamat dan berkesan! Apa rahsianya?
Mari kita ikuti kisahnya..

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 5

TESTIMONI 3 : YAYA ABD ARIS

[MACAM MANA KULIT WAJAH SAYA PULIH DARI ‘SERANGAN’ JERAWAT]

“Assalamualaikum.. Saya yaya. Saya nak kongsikan testimoni saya sendiri tentang masalah jerawat yang telah ‘menyerang’ saya tahun lepas. Dan saya bersyukur sangat² sebab shaklee banyak sangat membantu memulihkan dengan cepat.

.

Sebelum tu nak bagi tahu, kulit saya memang tak ada masalah jerawat ni. pernah jerawat dulu pun masa sekolah. itu pun tak berapa teruk sangat.

Masa bulan jun 2017 kulit saya dah menampakkan jerawat² pasir. Silapnya bila saya pakai nutriwhite tanpa toner. saya hanya pakai pencuci, makeup remover dan nightcream je. baru saya tahu betapa pentingnya toner ni. memang best sangat pakai nutriwhite ni. memang dia bersihkan sampai kedalam pori tau. tapi sebab bila dah cuci tak ‘tutup’ dengan toner so kulit tu macam terdedah dengan bakteria. ni bukan sebab nutriwhite tau tapi sebab lepas habis saya pakai nutriwhite. Masa pakai nutriwhite tu hanya keluar jerawat pasir tapi mati balik dah jerawat tu. masih ok lagi.

.

lepas tu saya dah gabra sebab nutriwhite habis. Silap saya lagi, patut saya top up la lagi nutriwhite kan..tapi tak, tergoda pulak nak pi pakai pulak produk lain. (menyesal sangat² 😔) . baru pakai 2 hari kulit jadi bertambah teruk, mula tumbuh jerawat banyak. satu ni pun tak reda lagi dah keluar yang lain. terus buang. ( ni la akibatnya kan. padan muka sendiri! ) aduhaii.. betapa menyesalnya daku.

.

Kulit makin teruk, masa tu dah masuk puasa dah. kena pulak batuk yang kronik. sampai sesak nafas. muscle bengkak. rusuk sakit ya amat. tak boleh tarik nafas dalam². memang teruk sangat masa tu.

.

bayangkan nak raya masa tu, memang takde mood raya la jawabnya. rasa tak nak keluar rumah jumpa orang. nak bagi suami tengok muka ni pun rasa malu. Memang jiwa merudum masa tu. down sangat².

.

Start muka jerawat tu saya makan Vitamin C, Gla complex, Alfalfa pun ada makan juga masa tu kalau tak silap, Garlic pun saya makan. siap up dose lagi. sebab antibiotik semulajadi kan, Esp pun saya minum. Masa nak raya tu saya tambah lagi Vivix. Sebab batuk pula tu kan. Jadi saya memang ikhtiar dengan shaklee je.

.

Alhamdulillah sangat², kulit dah mula berubah. dari jerawat nanah tu dah terus mati. jadi parut² merah. masa ni saya amal pakai masker buat sendiri dari bahan² alami ni. letak vivix juga buat masker . dan ada juga letak bawang putih ( letak kat jerawat tu )

.

Bayangkan dari kulit yang teruk tu tak sampai beberapa bulan je saya dah pulih. hanya dengan makan vitamin shaklee. tak pakai yang lain, tak makan benda lain pun.

.

bulan November 2017 tu dah licin dah kulit. tinggal parut hitam je. cepat kan. padahal teruk tau. satu muka kena. tapi pulih dah. memang vitamin² tu sangat² membantu. serius!

Tapi masa tu tak terfikir nak ambil gambar. hanya ambil bila dah reda sikit je. boleh tengok gambar ni, ni kira dah ok sikit kalau tak lagi teruk muka. jerawat besar² dan bernanah. ada yg jerawat batu juga.

oh ya! batuk pun dah ok. lepas minum vivix tu, memang ok sangat lepas tu. bila bangun pagi selalu batuk² dulu. tapi masa tu perasan bangun pagi relax je. suami pun perasan juga batuk dah banyak kurang. kalau tak silap yang batuk ni tak habis lagi sebotol vivix tu ok dah.

Cuma tang jerawat je amik masa sikit beberapa bulan macam tu. nak pulih balik dari dalam. kita tak nak baik luaran je kan. so memang start tu takut nak pakai skincare sebarangan. hanya pakai produk shaklee saja. lagi bertambah percaya & yakin la kan dengan shaklee ni.

Sekarang, dah licin. parut pun dah hilang. kalau keluar jerawat tu, memang saya tak akan picit la..biarkan je.  tapi kadang² tu die keluar sekejap pastu hilang balik. haha..macam malu² nak keluar gituu..

Nak beli balik nutriwhite dah takde stok. sedihnya.. kena la tunggu youth.

.

Ni dah masuk skincare Youth. Terus grab full set. Kulit memang bertambah² elok. sangat² suka. hihi. nampak banyak perubahan. pori mengecil. kulit lembut. dulu ada garis kat bawah mata ni. sekarang ni takde dah.. memang banyak sangatlah perubahan. mungkin sebab saya tambah lagi dengan makan Set Cantik shaklee kan. keperluan nutrisi tu dibekalkan dari dalam juga.

Konklusinya, saya memang dah yakin dengan produk shaklee ni. banyak membantu. kalau orang nak tanya pasal set jerawat shaklee ni memang saya lagi terror la kan..haha sebab dah pernah kena dah dah pulih dengan shaklee. lagi confident nak cerita kat orang. Dan orang tengok kita pun orang percaya.

Alhamdulillah..syukur sangat².”

Dah baca kisahnya? Cara Yaya atasi masalah serangan jerawatnya adalah dengan menggunakan produk Shaklee baik dari dalam mahupun luar.

Bagaimana Produk Shaklee Ini Membantu Masalah Serangan Jerawat Dengan Selamat?

Rangkaian produk Shaklee semuanya telah dijamin selamat, semulajadi dan berkesan hasil ujian klinikal yang dijalankan pada setiap produk. Jadi, kita sudah tidak perlu ragu akan keselamatannya. Mari kita lihat bagaimana setiap produk ini membantu mengatasi masalah jerawat Yaya.
1. Vita C Shaklee



Vitamin C adalah antioksidan yang melindungi kulit dari sinaran UV dan menggalakkan penghasilan kolagen semulajadi badan. Ia sangat terkenal sebagai vitamin untuk mendapatkan kulit yang cantik. Ia boleh menghalang pigmentasi, mencerahkan kulit dan memudarkan parut jerawat.
2. GLA Complex

Bertindak mengawal hormon badan agar punca jerawat dapat diatasi. Perubahan hormon juga sebenarnya menjadi punca masalah jerawat berlaku.
3. Alfalfa Complex


Menyingkirkan toksin dari dalam badan yang menyebabkan punca jerawat.
4. Garlic Complex


Sumber antibiotik semulajadi yang bertindak menghalang bakteria punca jerawat terjadi dari terus merebak.
5. ESP


Sumber protein untuk memperbaiki sel-sel kulit. Juga untuk menghilangkan kesan-kesan parut jerawat. 
6. Vivix

Ia mengandungi antioksidan yang tinggi dan berkualiti untuk melindungi kulit dari radikal bebas, penyebab jerawat. 
Satu kajian klinikal sudah dibuat untuk membandingkan tahap perlindungan sel di antara Resveratrol (ramuan dalam Vivix), vitamin E dan vitamin C.
Keputusannya, Resveratrol mampu melindungi kerosakan sel setinggi 95%. Diikuti dengan vitamin E 65% dan vitamin C 37%. 
Ia juga menggalakkan penghasilan kulit baru yang lebih sihat dan cantik, selain memberi kelembapan pada kulit.
7. YOUTH Skincare

YOUTH SKINCARE mengambil masa 8 TAHUN kajian dengan 8 paten untuk pastikan ia betul-betul berkualiti. Berdasarkan kajian YOUTH ni, 100% wanita yang menggunakan YOUTH SKINCARE merasai perubahan setelah menggunakan YOUTH SKINCARE!
YOUTH SKINCARE ini ada 6 item semuanya:
1) LUMINOUS GEL OIL CLEANSER Membersih, menghalus, dan menyediakan kulit anda secara lembut untuk wajah lebih berseri.
2) PERFECTING SKIN TONER
Membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisi kepada kulit anda.
3) AGE DEFENSE MOISTURISER SPF 50
Melindungi, menyuburkan dan melembapkan kulit serta meningkatkan penampilan keseluruhan tona kulit.
4) YOUTH ACTIVATING SERUM
Menjana dan memperbaharui sel kulit pada peringkat sel untuk kulit lebih berseri dan lebih muda.
5) RADIANCE C + E  
Menggebu, mencerah dan mengurangkan penampilan garis halus, pigmentasi, menambahbaik tekstur serta tona kulit yang lebih sekata.
6) ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM
Menyokong proses pembaharuan sel kulit agar kulit tampak lebih muda, halus dan berseri.
Selain di atas, anda boleh juga menambah dengan vitamin E untuk kesihatan kulit. Vita E Shaklee mengandungi selenium & grape seed extract yang 50x ganda lebih berkesan berbanding Vita C. Ia bertindak menghalang sunburn, menghilangkan parut jerawat dan jeragat serta melembapkan kulit muka yang kusam dan kering. 
Persoalannya, perlukah anda ambil kesemuanya? Hubungi saya untuk maklumat lanjut. Saya bersedia membantu anda mengatasi masalah jerawat.
012-6830069
Bazilah


Continue Reading

Produk Terbaik Atasi Masalah Ibu Dalam Pantang Agar Tidak Meroyan

Tempoh berpantang betul-betul mencabar dan sangat menguji kesabaran baik ibu yang baru lepas bersalin, mahupun para suami, ayah kepada bayi anda. Apakan lagi jika berpantang anak yang kedua, ketiga dan seterusnya. Bagaimana mahu mengurus diri sendiri, bayi kecil dan anak-anak yang lain lagi? 
 
 
Semestinya ibu mahukan solusi yang terbaik untuk masalah ini. Jangan risau, saya akan kongsikan penyelesaian untuk masalah ini.
 

Sebelum itu elok kita ketahui apakah antara simptom atau situasi yang ibu bakal hadapi ketika dalam tempoh berpantang.

 

Simptom Ibu Bersalin :

 
✅Sembelit disebabkan kekurangan minum air atau makan makanan yang berserat dan sukar untuk meneran. Ini juga menyebabkan buasir
✅Sakit di bahagian faraj kerana jahitan episiotomi atau koyak sebab kepala bayi besar
✅Sakit di bahagian faraj akibat jangkitan kuman
✅Faraj berbau 
✅Pendarahan post partum dengan simptom seperti denyutan nadi yang pantas, pening kepala.
✅Sakit kepala akibat kesan sampingan epidural atau pra-eklampsia bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya dan insomnia akibat jadual tidur yang berubah mengikut keadaan bayi
✅Demam panas
✅Kemurungan berfikir hendak bunuh diri
✅Sakit rengat 
✅Bengkak susu
✅Rambut keguguran
✅Kulit muka pucat
✅Wajah kurang berseri
 
Melihat kepada senarai ini, sudah tentu bukan mudah untuk berpantang kerana ibu perlu sembuh sepenuhnya di samping melalui perubahan persekitaran dan jadual. Jadi, jangan ambil mudah dalam memilih set berpantang yang asal tangkap muat. 
 
 

Apakah kriteria yang para ibu cari dalam set berpantang?

 
1- Kurus ( utama )
 
2- Cepat pulihkan luka ( utama )
 
3- Milk booster ( sampingan )
 
4- Mudah nak ambil ( sampingan )
 
5- Bertenaga ( sampingan )
 
6- Kulit glowing sepanjang berpantang ( selalunya tiada dalam list )
 
Namun, adakah produk yang memberikan kesemua ini buat ibu dalam pantang?
 
Tidak mustahil, memang ADA!
Vivix jawapannya!
 
 

Apa Yang Vivix Boleh Bantu Ibu Berpantang?

 
✔️Menyembuhkan organ peranakan.
 
✔️Memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.
 
✔️Memulihkan luka bersalin sama-ada luka luaran atau dalaman.
 
✔️Mengembalikan kecantikan tubuh.
 
✔️Mengelakkan stress atau gila meroyan.
 
✔Milk booster
 
✔Kulit berseri dan muka tidak kelihatan pucat
 
 
 
Vivix adalah minuman botanik yang dirumuskan dengan 4 kandungan utama iaitu anggur muscadine, lobak ungu, european elderberries dan polygonum cuspidatum. Khasiat resveratrol dan 15 polifenol yang terkandung di dalam Vivix membantu ibu yang sedang berpantang untuk sembuh segera dalam masa 1-2 minggu.
 
🍇Vivix Bersifat Antioksidan Paling Unggul
 
Semasa dalam tempoh berpantang, sangat penting untuk kita menjaga kesihatan diri kita di samping kita menjaga bayi. Bunyi seperti remeh kerana tempoh berpantang kita hanya berada di dalam rumah mana mungkin kita akan jatuh sakit.
 
Akan tetapi, kita perlu ingat bahawa diri kita juga terdedah kepada risiko atas faktor cuaca dan juga kesihatan mereka yang tinggal bersama dengan kita. Malah, tidak cukup nutrisi juga boleh mendedahkan kita kepada penyakit kerana menu berpantang yang agak ketat.
 
Jadi, dengan mengamalkan supplemen yang mempunyai antioksida tinggi ini, sekurang-kurangnya ia dapat memelihara tubuh badan kita daripada demam, selsema, penyakit berjangkit dan jangkitan kuman.
 
🍇Resveratrol Membantu Memperbaiki Sel
 
Proses kelahiran sama ada normal atau caesar, biasanya kedua-duanya akan melalui proses episiotomi, yakni dijahit. Resveratrol di dalam Vivix membantu untuk memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi, luka jahitan akan lebih cepat sembuh, kering dan kurang risiko bernanah.
 
Ada yang memberikan feedback apabila mengamalkan Vivix, luka caesar mereka sembuh dalam masa seminggu. Berbanding mengamalkan ikan haruan, doktor kurang menggalakkan kerana didapati ia akan menyebabkan adhesion, di mana usus melekat-lekat dan mendapat kesukaran untuk bersalin czer kali kedua atau seterusnya.
 
Apabila adhesion berlaku, tugas doktor menjadi lebih sukar kerana perlu memisahkannya terlebih dahulu dan ia bukan satu kerja mudah. Ibu boleh stress kerana terpaksa melalui proses pembedahan selama berjam-jam.
 
🍇 Polifenol memulihkan dan memberikan tenaga selepas proses kelahiran
 
Vivix mengandungi polifenol yang membantu untuk meningkatkan mitokondria dalam sel. Apabila bilangan mitokondria dalam sel bertambah, badan kita akan merasa lebih bertenaga.
Ibu berpantang perlu sentiasa bertenaga supaya dapat menguruskan diri dan bayi dengan baik.
 
🍇Resveratrol membantu meningkatkan metabolisme
 
Dalam tempoh berpantang, kebanyakan daripada kita perlu kurangkan gerakan. Jadi selama 44 hari kita tidak dibenarkan untuk bersenam, sedangkan ia penting untuk tingkatkan metabolisme badan. 
 
Apabila mengamalkan vivix, di dalamnya terkandung resveratrol yang telah dikaji oleh saintis membantu untuk meningkatkan metabolisme. Sebaiknya, dalam apa keadaan sekalipun, kita perlu kekalkan tahap metabolisme badan kita. Jika metabolisme kita turun, maka masalah berat badan boleh berlaku akibat makanan lambat untuk dicerna.
 
Testimoni Vivix
 
 

 

 
 
 
 

 

 
 
 
Ternyata, pilihan terbaik buat ibu bersalin semestinya vivix, di samping set bersalin Shaklee yang lain yang membantu ibu dan bayi mendapat nutrisi selengkapnya semasa dalam tempoh berpantang.
 
Para suami yang budiman, pastikan isteri anda dapat yang terbaik ketika berpantang. Dia telah berkorban bertarung nyawa melahirkan anak anda. Maka pelaburan untuk membeli vivix ini sangatlah berbaloi.
 
Hubungi saya untuk membeli atau untuk sebarang persoalan. Saya sudi membantu.
 
012-6830069
Bazilah
 
 
Continue Reading

Produk Penjagaan Kulit Bebas Merkuri Yang Selamat Dan Berkesan Dengan Cepat

Kegilaan wanita untuk cantik kadangkala buat golongan ini lupa tentang kandungan produk yang digunakan. Wanita sepatutnya prihatin dengan perkara ini kerana ada produk yang dijual di pasaran menggunakan bahan terlarang seperti racun berjadual dan merkuri.
Jangan risau, kerana di bahagian akhir artikel ini saya akan kongsikan dengan anda produk penjagaan kulit yang bebas merkuri, selamat dan yang penting berkesan dengan cepat walaupun diperbuat daripada bahan semulajadi. Tetapi sebelum itu, eloklah kita kenali kenapa merkuri berbahaya sehingga boleh mengancam nyawa.
Continue Reading

Peluang Mengasah Bakat Kepimpinan Melalui Business Shaklee

Sekiranya anda seorang yang berdaya saing dan ingin mengasah bakat kepimpinan, anda boleh fikirkan untuk menyertai Business Shaklee. Di Shaklee, kami bukan hanya berniaga, tetapi lebih daripada itu. Kami membina empayar kami. Nak ada empayar, sangat perlu kepada kepimpinan seseorang.

Bagaimana Perniagaan Shaklee Melatih Bakat Kepimpinan?

1. Bonus Kepimpinan
Shaklee komited untuk memberi bonus kepimpinan buat sesiapa yang layak. Dari sinilah bakat kepimpinan terasah. Jika seseorang berjaya menghasilkan pemimpin jualan downline pertamanya, dia layak untuk menerima Bonus Kepimpinan. 
Jadi, mereka yang betul-betul ingin memajukan perniagaan Shaklee nya akan berusaha mengajar pimpinannya supaya menjadi lebih baik lagi. Mereka lebih proaktif memikirkan cara untuk memajukan empayarnya. 
2. Program Insentif
Shaklee juga menawarkan Program Insentif berupa Program Konvensyen dan Subsidi Kereta kepada mereka yang menjadi Supervisor dan ke atas. Bermakna, seseorang perlu melatih diri dan anak buah agar terus berjaya. Ini sangat menguji cara seseorang mengendalikan anak buah masing-masing dan sekaligus mengasah bakat kepimpinannya.

3. Naik pangkat 
Apabila seseorang menaja pengedar baru dan meningkatkan lagi jualan produknya, perniagaannya akan turut berkembang. Ini melayakkan diri untuk kesemua pangkat pemimpin jualan, daripada Supervisor ke Coordinator sehinggalah ke Master Coordinator. Dengan setiap kenaikan pangkat, ganjaran dan tanggungjawab akan meningkat dan semakin banyak peluang untuk ganjaran kewangan.

4. Program Penajaan Antarabangsa
Shaklee juga telah memulakan Program Perkhidmatan ke seluruh dunia yang akan memberikan suatu peluang untuk memperluaskan lagi operasi perniagaan masing-masing di peringkat rangkaian global menerusi Program Penajaan Antarabangsa. 
Untuk mengembangkan perniagaan hingga ke peringkat ini, seseorang perlu secara aktif memimpin Pengedar di bawahnya supaya turut berkembang dan perlu juga pandai mengurusnya dengan baik. 
Akan tetapi, semua ini tidak akan tercapai jika anda memasuki kumpulan yang tidak aktif dan tidak saling menyokong antara satu sama lain.
Dalam kumpulan saya, yang bernaung di bawah Master Adilah Manaf Celikvitamin, kami mendapat bantuan sokongan yang tak putus-putus dan tunjuk ajar yang lengkap dari segala aspek – baik jasmani mahupun rohani. Bakat kepimpinan terasah dengan baik sekali.
Jadi, jika anda betul-betul ingin bekerja keras mengusahakan perniagaan Shaklee anda dan telah bersedia menyertainya, hubungi saya segera. Saya sedia membantu.
Hubungi :
012-6830069
Bazilah
Continue Reading

PCOS : Kenali Gejala, Punca Dan Cara Atasi Agar Mudah Hamil

Masalah PCOS (Polycystic Ovary Syndrome) menyebabkan seseorang sukar untuk hamil kerana kitaran haidnya terganggu. Mereka mempunyai tahap androgen yang lebih tinggi daripada biasa dan ini mengganggu kesuburannya. Perkara ini perlu dirawat segera agar keinginan untuk menimang cahaya mata termakbul. 

Sekiranya keadaan ini tidak dipulihkan dan mereka hamil, mereka berisiko dua kali ganda berbanding wanita normal untuk mengalami keguguran, melahirkan bayi pramatang, mempunyai tekanan darah tinggi dan diabetes gestasi. Namun, ini semua boleh diatasi.
Sesetengah wanita mula menyedari gejala semasa datang haid kali pertama. Manakala sesetengahnya lagi hanya mengetahui bahawa mereka mempunyai PCOS setelah mereka mengalami masalah berat badan atau kesukaran untuk hamil.

Gejala PCOS yang paling biasa adalah:

✅ Haid tidak teratur
✅ Pendarahan berpanjangan
✅ Pertumbuhan rerambut
✅ Jerawat
✅ Berat badan berlebihan
✅ Botak seperti lelaki
✅ Kulit menjadi gelap pada bahagian tertentu badan
✅ Pening kepala

Punca Masalah PCOS

Para doktor tidak mengetahui punca penyebab PCOS. Mereka percaya bahawa tahap hormon lelaki androgen yang tinggi menghalang ovari daripada menghasilkan hormon untuk membuat telur yang normal.

1. Gen

Menurut kajian, PCOS boleh diwarisi dalam keluarga. Keadaan ini mungkin berlaku disebabkan lebih dari satu gen.

2. Rintangan insulin

Sehingga 70 peratus wanita dengan PCOS mempunyai sel yang sedang tidak dapat menggunakan insulin dengan betul akibat rintangan insulin. Insulin adalah hormon yang dihasilkan pankreas untuk membantu tubuh menggunakan gula daripada makanan untuk tenaga.

Apabila insulin tidak digunakan dengan betul, badan menghantar signal yang ia memerlukan insulin lebih banyak. Maka pankreas menghasilkan lebih banyak insulin untuk mengimbanginya. Insulin tambahan menyebabkan ovari menghasilkan lebih banyak hormon lelaki.

Antara penyebab utama ketahanan insulin adalah obesiti. Kedua-dua obesiti dan rintangan insulin dapat meningkatkan risiko diabetes jenis 2.

3. Keradangan

Badan pesakit PCOS biasanya mengalami peningkatan keradangan. Berat badan juga boleh menyumbang kepada keradangan. Kajian menunjukkan bahawa keradangan yang berlebihan menyumbang kepada tahap androgen yang lebih tinggi.

Tips Diet Dan Gaya Hidup Untuk Merawat PCOS

Rawatan untuk PCOS biasanya bermula dengan perubahan gaya hidup seperti penurunan berat badan, diet, dan senaman.

Kehilangan hanya 5 hingga 10 peratus berat badan anda boleh membantu mengawal kitaran haid kepada normal dan memperbaiki gejala PCOS. Penurunan berat badan juga boleh mengurangkan insulin dan mengurangkan risiko penyakit jantung dan diabetes.

Kajian yang membandingkan diet untuk pesakit PCOS mendapati bahawa diet rendah karbohidrat berkesan untuk menurunkan berat badan dan tahap insulin. Diet rendah glycemic index (low-GI), diet yang mendapat karbohidrat paling banyak dari buah-buahan, sayur-sayuran, dan biji-bijian membantu mengatur kitaran haid lebih baik daripada diet penurunan berat badan biasa.

Beberapa kajian mendapati bahawa 30 minit senaman intensiti sederhana sekurang-kurangnya tiga hari seminggu boleh membantu wanita dengan PCOS menurunkan berat badan. Kehilangan berat badan dengan senaman juga meningkatkan paras ovulasi dan insulin.

Senaman adalah lebih berfaedah apabila digabungkan dengan diet yang sihat. Diet serta senaman membantu seseorang kehilangan lebih banyak berat badan daripada sama ada intervensi sahaja.

Supplement Terbaik Untuk Mengatasi Masalah PCOS

1. Omega-3

Asid lemak Omega-3 yang ditemui dalam minyak ikan adalah makanan tambahan yang sihat, terutama bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan.

Kajian menunjukkan bahawa omega-3 dapat membantu dalam mengurangkan testosteron dan mengawal kitaran haid bagi wanita dengan PCOS. Satu lagi kajian mendapati bahawa, omega-3 meningkatkan tahap SHBG.

SHBG, atau hormon seks pengikat globulin, adalah protein yang mengikat estrogen dan testosteron untuk menormalkan tahap hormon terapung bebas. Apabila SHBG rendah, tahap testosteron meningkat. Testosteron berlebihan ini boleh menyumbang kepada ketidakseimbangan hormon PCOS.

Selain itu, Omega-3 boleh membantu mengurangkan keradangan di dalam badan. Ramai penyelidik mencadangkan bahawa keradangan adalah penyebab yang mungkin untuk rintangan insulin dan PCOS. Minyak ikan dapat membantu mengurangkan keradangan dan membolehkan sel anda menggunakan insulin.

Minyak ikan juga boleh membantu menurunkan berat badan dengan mengurangkan tahap leptin, yang dikaitkan dengan rintangan insulin. Rintangan leptin adalah apabila otak berfikir bahawa badan perlu menjimatkan tenaga, sehingga menyebabkan badan menyimpan tenaga dari makanan. Ini menambahkan berat badan. Berat berlebihan boleh menyumbang kepada keradangan dan sindrom metabolik.

Dalam Shaklee, Omega Guard mengandungi kandungan Omega 3 yang boleh membantu pesakit PCOS.

2. Kromium & zink

Kromium adalah mineral surih yang meningkatkan fungsi insulin. Ia boleh membantu insulin bekerja dengan lebih berkesan, dan membantu mengekalkan keseimbangan hormon.

Satu kajian mendapati bahawa kromium membantu mengurangkan kadar gula dalam darah dan tahap insulin pada wanita dengan PCOS. Satu lagi kesimpulan bahawa tambahan kromium dapat membantu menurunkan tahap glukosa dalam darah dan glukosa tambahan ini, menyumbang kepada peningkatan berat badan dan ketidakseimbangan hormon.

Kromium adalah cara yang sangat berkesan untuk menyokong kebimbangan berkaitan insulin dengan PCOS.

Zink pula dapat membantu tubuh mengurangkan testosteron tambahan yang menyebabkan PCOS. Supplement ini sebenarnya mengurangkan enzim 5-alpha-reductase yang menukarkan testosteron menjadi androgen yang lebih kuat dipanggil DHT (yang menguatkan kesan testosteron).

Keupayaan zink untuk menyumbang kepada pengurangan tahap DHT telah menunjukkan ia berguna untuk mengurangkan pertumbuhan rerambut, jerawat, gangguan mood, dan peningkatan berat badan pada wanita yang mengalami PCOS yang berkaitan dengan testosteron yang berlebihan. Secara keseluruhan, kajian menyimpulkan bahawa zink mempunyai kesan positif terhadap profil metabolik wanita PCOS.

Kromium dan zink boleh didapati dalam Vitalea Shaklee (multivitamin terbaik)

3. Folat

Folat atau vitamin B-9, berguna untuk wanita dengan PCOS yang cuba hamil. Kajian telah menunjukkan bahawa kombinasi folat dan inositol dapat meningkatkan kesuburan pada pesakit PCOS kerana keupayaan kombinasi ini untuk meningkatkan kepekaan insulin. Folat juga boleh membantu wanita dengan PCOS mengurangkan risiko keguguran dan kandungan mampu bertahan sehingga cukup bulan.

Folat atau vitamin B-9 ada dalam B complex Shaklee.

4. Magnesium & Vitamin D

Kebanyakkan wanita harus mengambil magnesium untuk kesihatan secara menyeluruh. Magnesium rendah telah dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, penyakit kardiovaskular, diabetes, strok, osteoporosis, dan kebimbangan serius yang lain. Mengambil magnesium boleh membantu mengurangkan risiko ini disamping dapat meningkatkan tenaga, mood, keseimbangan hormon dan banyak lagi.

Magnesium rendah dikaitkan dengan diabetes, kerana badan menggunakan magnesium dalam pecahan gula dan penggunaan insulin. Satu kajian mendapati bahawa 300mg magnesium pada waktu tidur mempunyai peningkatan yang signifikan dalam glukosa dalam darah dan tahap insulin. Oleh itu, peningkatan magnesium dapat membantu meningkatkan ketahanan insulin-dan dengan demikian PCOS juga.

Tambahan lagi, magnesium boleh membantu wanita dengan sindrom metabolik. Sindrom metabolik berkaitan dengan keradangan kronik, penambahan berat badan, dan ketidakseimbangan hormon, menjadikannya penyebab utama PCOS. Ulasan menyimpulkan bahawa supplement magnesium dapat mengurangkan risiko penyakit metabolik yang menyebabkan PCOS.

Vitamin D

Kajian telah membuktikan bahawa kekurangan vitamin D mempunyai kesan negatif terhadap wanita dengan PCOS. Malah, ia mempunyai kesan yang serius kepada semua orang. Gejala-gejala kekurangan vitamin D termasuk rintangan insulin, peningkatan berat badan, dan peningkatan risiko penyakit jantung dan diabetes – semuanya dikaitkan dengan PCOS.

Vitamin D juga terlibat dalam pematangan dan perkembangan telur dalam ovari. Oleh itu, tanpa vitamin D yang mencukupi, ovari tidak boleh menghasilkan telur yang subur dengan betul. Supplement vitamin D sebenarnya boleh membantu mewujudkan folikel yang sihat di ovari yang mendorong telur melalui tiub, dengan membantu wanita untuk ovulasi dan berjaya hamil. Ini adalah amat penting kepada wanita dengan PCOS, yang mana ovarinya tidak berfungsi pada kapasiti puncak.

Satu kajian menunjukkan bahawa tambahan kalsium dan vitamin D menunjukkan kesan positif terhadap:

✅ Pengurangan berat badan
✅ Kematangan folikel dan telur
✅ Kitaran haid yang tetap
✅ Peningkatan kesuburan

Selain itu, vitamin D memainkan peranan penting dalam metabolisme glukosa. Vitamin D adalah pasangan tangan kanan insulin dalam memecahkan glukosa dan gula. Ini boleh meningkatkan kepekaan insulin pada wanita dengan PCOS.

Magnesium dan vitamin D boleh didapati dalam Ostematrix Shaklee

GLA Complex Shaklee diekstrak dari bunga borage yang mengandungi 2 kali ganda GLA dalam EPO. Ini dapat membantu wanita menghasilkan mukus serviks yang lebih berkualiti dan sebagai medium persekitaran untuk sperma berenang dari tiub fallopio ke ovum untuk persenyawaan.

Persekitaran yang kering di dalam vagina menyukarkan renangan sperma seterusnya menjejaskan peluang berlakunya persenyawaan. Lendir serviks yang subur dan berkualiti membantu sperma dapat bertahan sehingga 5 hari di dalam rahim.

GLA yang merupakan sejenis asid lemak omega-6 akan ditukarkan kepada prostaglandin iaitu sejenis enzim yang dapat menolong wanita mengawal atur hormon reproduktif wanita.

GLA Complex Shaklee membantu mengawal selia hormon Estrogen dan Testosteron, seterusnya membantu wanita mendapatkan kitaran haid yang teratur.

GLA membantu mengukuhkan plasenta dan meningkatkan lapisan uterus. Ini penting untuk membantu telur yang telah bersenyawa untuk melekat dan bercambah (tumbuh).

CoQTrol Plus Shaklee ini kaya dengan CoQ10, yang membantu dalam penghasilan telur / ovum yang matang dan berkualiti. Ia adalah kunci utama ke arah persenyawaan yang berjaya.

CoQ10 adalah nutrien larut lemak. Ia penting dalam penghasilan tenaga dalam sel.

CoQ10 adalah supplement popular untuk kesihatan jantung, namun hakikatnya mempunyai peranan AMAT PENTING dalam konteks kesuburan, sama ada lelaki atau pun wanita.

CoQ10 berperanan  menghasilkan ATP, iaitu sumber tenaga untuk proses penghasilan telur, ovulasi dan perkembangan embrio di dalam rahim. Ia juga membantu meningkatkan kuantiti dan kualiti telur.

Resveratrol, antioksidan yang terdapat dalam kulit buah anggur, buah beri, wain merah, dan kekacang telah menunjukkan hasil yang menggalakkan untuk membantu mengembalikan keseimbangan hormon dan kesuburan pada wanita dengan PCOS. Ini adalah menurut sebuah kajian yang diterbitkan dalam Journal of Endocrine Society Endokrinologi & Metabolisme Klinikal.

Vivix Shaklee dirumus khas daripada anggur muscadine dan 3 bahan aktif yang lain iaitu purple carrot, european elderberry dan polygonum cuspidatum. Keempat-empat bahan aktif ini kaya dengan resveratrol dan polifenol yang lain yang berupaya membantu dalam mengatasi masalah PCOS terus ke peringkat DNA.

Kesimpulannya, jika anda mempunyai masalah PCOS, pengambilan supplemen Shaklee sangat membantu anda mengatasi masalah kesuburan dan berpeluang tinggi mendapatkan zuriat yang diidam-idamkan, insyaAllah.

Yang pastinya, produk Shaklee telah terbukti secara klinikal selamat, semulajadi dan berkesan!

Jangan bersedih lagi. Kini, harapan anda semakin cerah untuk mengandung. Dapatkan supplemen Shaklee sekarang!

Hubungi:
012-6830069
Bazilah


Continue Reading

Peluang Buat Duit Dengan Manfaatkan Sosial Media Yang Ada

Zaman yang serba canggih ini sangat rugi jika kita tidak menggunakan peluang yang ada sebaiknya. Daripada kita scroll sosial media bersahaja, apa kata kita buat duit dengannya? 

 

Tambahan lagi keadaan ekonomi tidak menentu sekarang ini. Sekurang-kurangnya, dapatlah kita menjana pendapatan dan pulihkan ekonomi sendiri. Di sini saya kongsikan peluang buat duit dengan business Shaklee beserta manfaatnya.


Kelebihan Buat Duit Dengan Menggunakan Sosial Media 

1. Mudah
Business hanya di hujung jari, asalkan ada perkhidmatan internet. Walaupun keluar bercuti ke luar negara, duduk di rumah, hatta terlantar di atas katil pun business tetap boleh berjalan.
2. Modal yang rendah
Perniagaan atas talian menggunakan modal yang lebih rendah berbanding perniagaan di premis perniagaan. Ini sangat sesuai kepada mereka yang baru mahu bertapak memulakan perniagaan.
3. Keuntungan tanpa batasan
Dengan business di atas talian, anda berpeluang mendapat keuntungan berlipat kali ganda tanpa batasan, asalkan anda betul-betul ingin lakukannya dengan bersungguh. Anda tidak perlu ke tempat tertentu untuk berniaga, tetapi hanya berada di tempat anda sendiri.
4. Peluang capai target audience tinggi
Dengan sosial media, anda boleh menyusun sasaran pengguna dengan lebih mudah dan efektif. Dengan itu, lebih tinggi peluang untuk mencapai sasaran pengguna dan lebih tinggi peluang jualan. Ia tidak hanya tertakluk kepada kawasan sekitar sahaja, malah boleh merentas benua!
5. Semua orang menggunakan sosial media
Era sekarang boleh dikatakan semua orang menggunakan sosial media untuk berhubung. Tambahan pula, peluang untuk membuat jualan kepada kenalan yang sedia ada lebih tinggi berbanding orang asing, kerana telah wujud kepercayaan antara penjual dan pembeli.
 
6. Tiada batasan masa

Jika bekerja di pejabat, seseorang lebih terikat pada waktu pejabat yang ditetapkan. Begitu juga jika berniaga di premis, ada waktu urusniaga tertentu yang perlu diikuti dan perlukan masa untuk menyusun barangan atau stok.

Namun, dengan berniaga menggunakan sosial media, anda boleh lakukannya pada bila-bila masa sahaja mengikut kesesuaian masing-masing. Jika anda sukakan kebebasan masa, perniagaan jenis ini sangat bertepatan dengan anda!

7. Kos pengurusan lebih rendah 

Jika berniaga di premis perniagaan, kos pengurusannya lebih tinggi kerana perlu mengambil kira kos penyimpanan stok, upah pekerja, kos elektrik, kos ruang dan sebagainya.

Namun, jika anda menggunakan sosial media untuk berniaga, kosnya lebih murah kerana anda hanya perlukan kos untuk internet dan gajet. Pengendaliannya juga lebih mudah berbanding berniaga di premis perniagaan.

Semua manfaat ini anda boleh dapat dengan business Shaklee! Lebih menguntungkan lagi, bahan-bahan untuk tujuan pemasaran boleh didapati secara percuma.

Kumpulan sokongan dan bimbingan yang eksklusif akan diberikan kepada anda jika anda berniaga di bawah kelolaan saya. Anda akan diajar dari awal hingga akhir, dan anda berpeluang mendapat pengisian dari mentor-mentor yang telah berjaya!

 
Anda masih berkira-kira? 
Mintalah petunjuk daripada Allah agar ditunjukkan jalan yang terbaik.
Sekiranya anda telah bersedia dan betul-betul ingin melakukannya dengan bersungguh-sungguh, hubungi saya segera. Saya sedia membantu.
012-6830069
Bazilah
Continue Reading

Rawatan Terbaik Bagi Pesakit Bartholin Cyst

Bartholin cyst adalah sejenis cyst yang berlaku pada bahagian sulit wanita di mana ia membengkak. Bartholin merujuk kepada kelenjar pada vagina yang berfungsi memberi kelembapan pada vagina. Cyst terbentuk apabila kelenjar Bartholin tersumbat dan membengkak akibat jangkitan kuman. Oleh itu, sangat penting untuk semua wanita menjaga kebersihan di kawasan sulit masing-masing.
Bartholin cyst
Laluan kelenjar Bartholin yang tersumbat menyebabkan cecair di dalamnya berkumpul di dalam kelenjar tersebut dan membentuk cyst. Sekiranya tidak dirawat, ia akan menjadi semakin membesar dan bernanah.
Continue Reading

Produk Hilangkan Jeragat Ibu Hamil Dengan Cepat Dan Selamat

Sesetengah ibu hamil alah kepada beberapa produk penjagaan kulit, terutamanya produk yang mengandungi tinggi kandungan bahan kimianya. Produk sebegini sebenarnya merbahaya kepada kesihatan ibu dan bayi di dalam kandungan. Jangan kerana ingin cantik, keselamatan diri dan bayi diabaikan.

Ibu tidak perlu risau, kerana kini terdapat produk penjagaan kulit yang dijamin selamat dan berkesan dengan cepat. Kini, jeragat bukan lagi masalah kepada ibu yang sedang mengandung. Sebelum itu, mari kita ketahui dahulu penyebab berlakunya jeragat.

Punca Jeragat Pada Ibu Hamil

1. Perubahan hormon
Semasa hamil, perubahan hormon menyebabkan badan menghasilkan lebih melanin, sejenis bahan semulajadi badan yang bertindak memberi warna kepada kulit.

2. Pendedahan Kepada Cahaya Matahari

Ibu hamil yang terdedah kepada sinaran UV dari matahari mempunyai risiko mendapat jeragat.

3. Keturunan

Ibu hamil yang mempunyai ibu atau ayah yang mempunyai jeragat lebih cenderung untuk mendapat jeragat juga. Kulit yang lebih gelap mempunyai kebarangkalian mendapat jeragat lebih tinggi daripada mereka yang berkulit lebih cerah.

Ibu-ibu tak perlu risau, kerana saya ada jalan penyelesaian kepada masalah jeragat ibu. Shaklee mempunyai produk untuk kesihatan kulit dari dalam dan luar untuk mendapat kesan yang lebih cepat dan berkesan.

Produk Untuk Menghilangkan Jeragat Dari Dalam :

1. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah.

Dengan itu, jeragat dapat dikurangkan dan kulit menjadi lebih cantik. Vitamin C juga sangat diperlukan oleh ibu hamil untuk menyerap nutrisi dengan lebih baik, dan sangat penting untuk pertumbuhan bayi di dalam kandungan.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.
2. Energizing Soy Protein (ESP)
 ESP Shaklee
ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Tisu kulit akan diperbaharui dan menjadikan jeragat semakin pudar dan kulit kelihatan semakin cantik. Ini kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.

ESP juga sangat penting kepada ibu hamil untuk membekalkan tenaga kepada si ibu dan mengelakkan si ibu mendapat kencing manis kerana ia mengandungi indeks glisemik yang rendah. Ini bermaksud tenaga lambat ditukarkan secara perlahan-lahan dan membantu si ibu kenyang lebih lama.

Penggunaan kedua-dua produk untuk dalaman ini memastikan masalah jeragat pada kulit ibu hamil dapat diatasi dengan lebih cepat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee

Keistimewaannya :

✅Produk YOUTH 100% vegan.
✅Cruelty Free (Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan)
✅ Bebas daripada 1500 bahan kimia dan bahan penjagaan kulit yang berbahaya.
✅Terbukti mempercepatkan pembaharuan sel kulit 10x ganda lebih cepat berbanding biasa
✅ 8 tahun kajian & 8 paten pending
✅YOUTH direka khas untuk semua jenis kulit dan fokusnya untuk look younger longer.

Ini pula antara senarai bahan yang tiada dalam YOUTH. 

Ini sekadar senarai beberapa daripada 1500 bahan kimia :

Lauril Sulfat/Laureth Sulfat
Pewangi Sintetik
Paraben
Pengawet Formaldehid
Resorsinol
Minyak Mineral/Paraffin/Petrolatum
Biji mikro (Plastik Mikro)
EDTA
Ethanolamines (MEA/DEA/TEA)
Benzofenon
Phthalates
Cyclosilicone
Sebatian ammonium kuartener
Quaternium-15
Hydroquinone
Pewarna Sintetik
Bahan-bahan dari haiwan
Lanolin
Propylene glycol
Logam Berat
Merkuri
Perak & Garam
Garam Barium
Pelarut
Toluene
Bahan Dorong Chlorofluorocarbon
Sebatian berfluorin
Tar Arang
Talkum
Gandum (Gluten) 

Bahan dalam Skincare YOUTH dan fungsinya yang menjadikan YOUTH ini sangat berkesan :

✅Apple Cell Extract & Gentle Vitamin A – 
Apple cell merupakan sel yang hampir sama dengan sel kulit manusia jadi ia sangat berkesan untuk mempercepatkan kadar pembaharuan sel kulit dan kedua-dua bahan ini berfungsi untuk menyegar dan melembut.

✅Schisandra Chinensis Fruit Extract – berfungsi untuk menyokong struktur kulit muda dan memberi khasiat kepada kulit.

✅Vital Repair+ (Vitamins, Botanicals) – untuk melawan radikal bebas dan memberi perlindungan kepada kulit.

✅Lotus Japonicus Extract – untuk menyokong penghasilan kolagen dan elastin dan memberikan ketegangan tanpa kedutan kepada kulit.

✅Muscadine Grape Polyphenols – untuk melindungi kolagen dan elastin serta perlindungan berkesan ke atas kulit.

Beza YOUTH berbanding produk lain di pasaran

Keberkesanan YOUTH dibuktikan melalui Kajian Klinikal. 

Ujian klinikal dibangunkan oleh World-Class Skin Expert dengan menggunakan Skin Age Index yang mana ia mengkaji kehadiran tanda-tanda penuaan melalui data klinikal.

Salah satu kajian dibuat adalah ke atas kedutan wajah (wrinkles). 

Skin Age Index ini mengukur sehingga kedalaman dan kepanjangan kedut tersebut. 

Tanda-tanda penuaan lain yang dikaji adalah seperti:-

*Kedutan dan garis-garis halus
*Saiz pori-pori
*Tona kulit
*Kelembutan kulit
*Tekstur kulit
*Pigmentasi
*Seri kulit
*Kekenduran kulit

Keputusannya sangat luar biasa..
Boleh baca lebih mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.

Antara testimoni pengguna YOUTH..
 Kedutan tepi mata makin pudar
 Youth Skincare Shaklee
 Skincare Youth Shaklee
 Skincare Youth Shaklee
Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi menghilangkan jeragat pada ibu hamil dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.
Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

012-6830069
Bazilah
www.wasap.com/60126830069
Continue Reading

Punca Masalah Kulit Muka Berminyak Dan Cara Atasinya Dengan Selamat

Kulit muka yang kelihatan berkilat, mekap mudah ‘cair’ pada muka dan jerawat seringkali timbul di muka, adalah antara masalah yang berlaku pada mereka yang memiliki kulit berminyak.


Jika anda sedar bahawa kulit anda mudah ‘breakout’ dan mudah berkilat, anda mungkin mempunyai kulit berminyak atau kulit jenis kombinasi. Namun jangan risau, kerana di sini saya akan kongsikan cara menanganinya dengan selamat dah berkesan. 
Kulit yang jenis berminyak lazimnya mempunyai liang pori yang lebih besar dan kelihatan lebih jelas. Muka akan nampak lebih berkilat dan seringkali mempunyai masalah ‘breakout’. 

Punca Kulit Berminyak

Badan kita menghasilkan minyak untuk membantu kulit menjadi lebih lembut. Namun, masalah mula timbul apa bila terlalu banyak sebum dihasilkan, kerana ia menyebabkan jerawat mula tumbuh dan muka kelihatan lebih berminyak. Dua punca utama kepada muka berminyak adalah hormon dan keturunan.
Kulit muka menjadi berminyak kerana minyak pada kulit dihasilkan dengan berlebihan di antara pori. Semasa akil baligh atau waktu tertentu, hormon yang tidak stabil meningkatkan kandungan androgen; penyebab utama kulit berminyak. Androgen adalah hormon lelaki yang terdapat dalam lelaki dan wanita yang menandakan kematangan kelenjar sebacuous pada kulit. Apabila kelenjar ini matang, penghasilan minyak akan meningkat. 
Semakin banyak kandungan androgen, semakin banyak sebum yang dikeluarkan melalui liang pori dan memenuhi permukaan kulit menyebabkannya kelihatan berkilat dan berminyak. Jika minyak yang berlebihan ini terperangkap di dalam liang pori dan bergabung dengan sel kulit mati dan bakteria pada permukaan kulit dan dalam pori, inilah yang mengakibatkan jerawat, blackhead dan cela yang lain terhasil.
Selain itu, genetik juga berperanan dalam menjadi faktor kulit berminyak. Kebanyakan mereka yang mempunyai banyak jerawat mempunyai reaksi perubahan hormon yang bergantung kepada gene dan hormon. Perubahan hormon ketika akil baligh dan mengandung juga adalah antara punca kulit jadi berminyak. 
Adakah Masalah Kulit Berminyak Akan Berakhir?
Sesetengah orang beranggapan bahawa kulit berminyak ini akan hilang pada masa tertentu, terutamanya selepas dewasa. Malangnya, perkara tersebut tidak terjadi kepada semua orang. 
Biasanya penyebab utama kulit berminyak adalah disebabkan oleh akil baligh dan meningkat remaja, dan bertambah teruk apabila seseorang meningkat dewasa. 
Ini kerana gene mereka mengarahkan bagaimana mereka bertindak balas terhadap turun naik hormon, dan pengeluaran sebum yang berlebihan mungkin adalah proses semulajadi kulit dan tubuh anda. Malangnya, ini bermakna sebahagian daripada kita tidak pernah terhindar daripadanya.
Cara Atasi Masalah Kulit Berminyak Dengan Produk Shaklee

Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi semulajadi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu merawat kulit muka berminyak dengan selamat dan lebih optimum.
A) Produk Dari Dalam
1. GLA Complex

Antara penyebab kulit berminyak adalah kerana turun naiknya hormon. GLA complex bertindak mengawal hormon dalam badan seseorang agar menjadi stabil.
2. Shaklee Collagen Powder
Collagen Shaklee
Pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit nampak lebih awet muda dan merawat kulit muka yang berminyak. 
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. Dengan itu, kulit akan kurang berminyak. 
3. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.
Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan tidak berminyak kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.
4. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, kulit berminyak juga dapat dikurangkan dan menjadi lebih segar.
Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.
5. Energizing Soy Protein (ESP)
 ESP Shaklee
ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kulit kusam akan menjadi bertambah berseri kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.
Penggunaan kelima-limst produk untuk dalaman ini memastikan masalah kulit berminyak dapat diatasi dengan lebih cepat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee
Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.
Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.
100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.
Antara testimoni pengguna YOUTH..
 Kedutan tepi mata makin pudar
 Youth Skincare Shaklee
 Skincare Youth Shaklee
 Skincare Youth Shaklee
Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah kulit muka berminyak dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.
Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.
Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee
Continue Reading

Tips Dapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri Secara Semulajadi

Salah satu langkah untuk dapatkan kulit muka yang lebih radiance dan berseri adalah dengan sentiasa berasa ceria dan memiliki badan yang sihat. Amat penting untuk kita menjaga kesihatan dalaman dan emosi agar kulit juga dapat mempamerkannya. Hati yang sentiasa bersih juga membuatkan seseorang kelihatan lebih berseri.
Lazimnya, orang akan lebih tertarik kepada mereka yang nampak terurus, sentiasa menjaga penampilan diri dan wajah ceria berseri. Jadi, singkirkan segala lingkaran hitam, kedutan, jerawat dan segala cela di wajah agar tampil lebih radiant dan berseri. 

Ikuti tips mudah ini.

Tips Dapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri

1. Minum air dengan secukupnya, sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau 3 L sehari. 
Ia membantu mengeluarkan semua toksin dalam badan dan menjadikan kulit semakin bersinar dan berseri. Inilah tips yang paling murah dan efektif untuk kekal terhidrasi dan mengekalkan kelembapan kulit secara semulajadi.
2. Pakai pelindung muka SPF 30 setiap kali keluar terkena matahari.
Sinaran UV dari matahari akan merosakkan kulit dan boleh mendorong kepada tompokan warna kulit yang tidak sekata. Sapukan sunblock SPF 30 setiap jam semasa keluar atau 30-40 minit jika anda berpeluh atau berenang. 
3. Makan makanan yang sihat dan diet seimbang.
Kulit anda akan kelihatan lebih sihat dan radiant dari dalam sekiranya anda sihat. Anda perlu mengambil diet yang mengandungi banyak buah dan sayuran untuk mendapatkan kulit yang cantik berseri secara semulajadi. 
Antara makanan yang penting untuk kesihatan kulit adalah antioksidan dalam buah dan sayuran yang pelbagai warna seperti apricot, beri, bayam dan kale. Ikan salmon, tuna, dan hati mengandungi CoQ10, yang sangat berkhasiat untuk kulit. Vitamin A dalam lobak merah dan oren, minyak dan lemak yang sihat daripada minyak zaitun, ikan dan walnut juga membantu.

4. Elakkan menyentuh muka dengan tangan.
Jangan sentuh muka anda dengan tangan, walaupun ia tidak kotor. Ini kerana ia mengandungi minyak dan bakteria yang akan membuatkan kulit kehilangan serinya. 
Jangan sesekali memicit jerawat atau blackhead kerana ia akan memburukkan lagi keadaan kulit muka. Sebaliknya, biarkan mereka hilang dengan sendirinya. 
5. Pelihara rumah dan produk penjagaan kulit agar sentiasa bersih
Kurangkan bahan cemar atau bahan penyebab alahan kepada kulit contohnya dengan membasuh sarung bantal seminggu sekali, cuci berus mekap setiap 1-2 minggu, periksa tarikh luput produk dan basuh tangan sebelum menyentuh muka.
6. Tanggalkan mekap sesegera mungkin
Pastikan anda menggunakan pencuci muka yang bersesuaian untuk menghilangkan kotoran pada muka dan leher dan lebihan mekap. Ini akan membuka liang pori dan membolehkan kulit bernafas dengan baik.
7. Jagalah hati, lazimi dengan doa dan zikrullah

Bagi seorang muslim, amalan rohani juga memainkan peranan yang penting bagi menjaga kesihatan hati yang kemudiannya akan terpamer pada luaran. Anda boleh amalkan doa seperti di atas, atau sekadar basahkan lidah dengan zikrullah. InsyaAllah, hati akan menjadi tenang dan kulit muka lagi bertambah serinya.


Produk Shaklee Yang Membantu Mendapatkan Kulit Muka Lebih Radiance Dan Berseri

Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi semulajadi yang terbaik, dan juga luaran bagi membantu mendapatkan kulit muka yang lebih radiance dan berseri dengan selamat dan lebih optimum.
A) Produk Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder
Collagen Shaklee
Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi salah satu punca penghasilan sel kulit mati yang lebih banyak seiring usia, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit nampak lebih awet muda dan menjadikannya lebih radiance dan berseri. 
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit. 
2. Vivix

 Vivix Shaklee


Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.
Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan lebih berseri kerana sel kulit sentiasa diperbaharui.
3. Sustained Release Vita C Plus

 Vitamin C Shaklee


Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan di samping mengelakkan pigmentasi berlaku pada wajah dan menjadikan kulit lebih cerah. Dengan itu, kulit menjadi lebih berseri dan lebih segar.
Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.
4. Energizing Soy Protein (ESP)
 ESP Shaklee
ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik. Kulit kusam akan menjadi bertambah berseri kerana terhasil tisu kulit yang baru yang lebih sihat.
Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan kulit sentiasa keliahatan berseri dengan lebih cepat secara semulajadi dan selamat.

B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

 Youth Shaklee
Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.
Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.
100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan. Boleh baca mengenai item yang terdapat dalam set YOUTH di sini.
Antara testimoni pengguna YOUTH..
 Kedutan tepi mata makin pudar
 Youth Skincare Shaklee
 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar
 Skincare Youth Shaklee
Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi mengatasi masalah kulit muka kusam dengan cepat, berkesan dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.
Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.
Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

 Pengedar Shaklee
Continue Reading