Set Penjagaan Kulit (Skincare) Bebas Paraben, Merkuri Dan 1500 Bahan Kimia Berbahaya

Tahun lepas negara kita digemparkan dengan senarai produk penjagaan kulit (skincare) yang berbahaya untuk kesihatan kerana mengandungi bahan kimia seperti merkuri, hyroquinone, trinition dan paraben. Bahan-bahan ini mungkin memberikan kesan pemutihan dan kelihatan cantik dengan cepat, namun sebenarnya menimbulkan pelbagai masalah di kemudian hari. 
 Youth skincare Shaklee

Jangan risau, anda yang mempunyai kulit wajah bermasalah masih ada harapan untuk memulihkan wajah dengan skincare yang bebas bahan kimia berbahaya dan dijamin selamat, semulajadi dan berkesan. Mana tidaknya, 8 tahun kajian dibuat untuk memastikan ia benar-benar selamat dan berkualiti sebelum dipasarkan. Bukan senang nak menghasilkannya. Sebelum saya pergi lebih lanjut, mari kita lihat kesan merkuri pada produk skincare kepadanya kesihatan kita.

Bahaya Merkuri Kepada Kesihatan

1. Boleh membawa maut
Selama berabad-abad, orang menggunakan kosmetik yang dicampur dengan merkuri untuk menghilangkan bintik-bintik dan kecacatan. Dalam Renaissance, sebagai contoh, logam cecair digunakan sebagai kulit muka untuk melicinkan parut parut kecil. “Masalahnya, pendedahan merkuri boleh menyebabkan masalah kesihatan yang boleh membawa maut,” kata ketua penasihat perubatan terkemuka Marvin M. Lipman, MD. Pada tahun 1973, Pentadbiran Makanan dan Dadah mengharamkan kosmetik dengan lebih daripada satu jumlah logam: 1 bahagian per juta (ppm)

2. Penyakit usus dan buah pinggang
Pendedahan kepada merkuri boleh menyebabkan masalah usus dan kerosakan buah pinggang. “Merkuri juga boleh meresap ke otak dan menjejaskan sistem saraf pusat, termasuklah risiko gegaran, kehilangan ingatan, dan rasa lemah,” kata Orly Avitzur, M.D., pakar perubatan neurologi.


3. Risiko kepada ibu hamil
“Kumpulan yang paling kita bimbang tentang pendedahan merkuri adalah wanita hamil,” kata ahli toksik perubatan, Jeffrey Brent, M.D., Ph.D., seorang profesor perubatan klinikal di University of Colorado School of Medicine di Aurora. “Kami tahu bahawa janin jauh lebih sensitif terhadap merkuri berbanding orang dewasa, dan anda boleh mendapat kecederaan yang sangat teruk pada janin tanpa ibu menunjukkan apa-apa gejala sama sekali,” kata Brent. Sebagai contoh, janin yang terdedah kepada merkuri boleh dilahirkan dengan pelbagai keabnormalan kongenital, termasuk kecacatan fizikal yang teruk, cerebral palsy, dan gangguan otak yang lain.
4. Meresap dalam kulit
Merkuri dalam kosmetik amat membimbangkan kerana kulit sangat berkesan menyerap bahan kimia, kata Lipman. Menurut kajian 2016 dalam Jurnal Kesihatan Kebersihan dan Alam Sekitar Antarabangsa, seorang dewasa boleh menyerap sehingga 450 mcg merkuri dari pemakaian produk yang mengandungi 10,000 ppm merkuri. Itulah 90 kali jumlah dalam stik ikan todak 4-oz Mediterranean. (Ketahui cara memilih ikan yang betul untuk mengurangkan pendedahan risiko merkuri.)


5. Meresap pada paru-paru

Berada dekat dengan krim yang tinggi merkuri atau sabun mungkin berbahaya, walaupun anda tidak menyapunya pada kulit anda. “Kajian menunjukkan bahawa produk yang mengandungi merkuri boleh mengeluarkan wap raksa yang boleh diserap melalui paru-paru,” kata Michael Hansen, Ph.D., seorang saintis senior di Consumer Reports.


Adakah paraben berbahaya?

Paraben adalah pengawet kimia yang digunakan secara meluas dalam produk penjagaan diri, serta beberapa makanan dan farmaseutikal. Diperkenalkan pada tahun 1950-an, penggunaannya semakin berleluasa walaupun terdapat alternatif kerana paraben berkesan dan murah.

Kontroversi paraben bermula apabila kajian pada 2004 oleh Dr Philippa Darbre dari University of Reading menemui paraben dalam tumor kanser payudara. Walaupun ia tidak membuktikan bahawa paraben menyebabkan tumor, hubungan yang berpotensi antara keduanya membuka mata orang awam dan mencetuskan penyelidikan selanjutnya.
Kebimbangan utama adalah bahawa bahan kimia seperti paraben boleh mengganggu hormon badan, terutamanya hormon pembiakan. Risiko kesihatan mungkin termasuk gangguan perkembangan, masalah kesuburan dan kanser.
Penyelidikan menunjukkan bahawa paraben boleh menyerupai estrogen, dan estrogen boleh meningkatkan pertumbuhan sel-sel kanser payudara. Jadi, sesetengah saintis berpendapat bahawa paraben mungkin mempunyai risiko yang sama.
Walau bagaimanapun, tiada hubungan konklusif telah dijumpai dan ketidakpastian berlaku. Kajian sering dijalankan dalam sel kultur dan haiwan, jadi data mengenai kesan bahan kimia ini terhadap kesihatan manusia adalah terhad. Salah satu perkara yang menjadi persoalan ialah berapa banyak baru dianggap terlalu banyak? Kepekatan paraben dalam kosmetik adalah rendah, kurang daripada 1 peratus, tetapi sebenarnya tahap pendedahan yang menimbulkan risiko masih merupakan soalan yang tidak terjawab.
Kini, anda sudah tidak perlu risau untuk mencari produk skincare yang dijamin selamat, semulajadi dan berkesan. YOUTH jawapannya!
Keistimewaan Set Skincare Youth Shaklee
1. Kajian selama 8 tahun

Bukan senang nak hasilkan produk yang bermutu tinggi ini. 8 tahun diperlukan untuk menghasilkan rangkaian produk Youth ini bagi memastikan ia benar selamat dan berkesan. Produk lain ambil masa berapa lama untuk dihasilkan ye? Tambahan lagi, 8 paten sedang berusaha didapatkan menjadikan ia eksklusif hanya untuk Shaklee dan tiada syarikat lain yang boleh membuat produk seperti YOUTH.
2. Tanpa 2500 bahan kimia berbahaya

Siapa tak risau muka ditepek dengan macam-macam bahan kimia? Eh, ada je orang yang tak risau. Tapi kalau korang risau, YOUTH ni memang pilihan terbaik sebab confirm tak ada semua bahan kimia berbahaya ni. Shaklee dah jamin

3. 100% ujian klinikal membuktikan ia berkesan menjadikan kulit lebih muda.

Shaklee berikan jaminan sebanyak 100% berkesan buat kulit kita jadi lebih muda. Kenapa? Sebab kajian telah dibuat, dan hasilnya telah terbukti..

 Youth skincare Shaklee

4. 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun lebih muda

Bermaksud, lebih daripada separuh merasakan mereka muda sedekad dari usia sebenarnya setelah menggunakan YOUTH.

5. Kaya dengan nutrien anti penuaan

6. Bebas gluten

7. 100% vegan

Ini bermaksud, ia diperbuat 100% daripada sumber tumbuhan. Langsung tiada unsur haiwan di dalamnya. Mari kita lihat apa yang terkandung di dalamnya.

 Youth skincare Shaklee

a) Anggur muscadine : anggur yang sama terdapat di dalam vivix. Kandungan antioksidannya yang tinggi menghalang kerosakan kolagen dan elastin, serta bertindak melindungi dan membaiki sel DNA.

b) Lotus Japonicus : Ia bertindak mengaktifkan protein yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih elastin, kolagen dan fibrilin.

c) Ekstrak Stem Sel Epal : Kajian menunjukkan bahawa ia membantu mengaktifkan pembaharuan sel kulit membuat kulit kelihatan lebih muda.

d) Ekstrak Buah Schisandra Chinensis : Ia bertindak melegakan dan mengurangkan kegatalan kulit membuatkan YOUTH sesuai digunakan oleh semua jenis kulit. Selain itu, ia menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksida, serta menyokong penghasilan kulit yang lebih muda.

 Youth Skincare Shaklee

Kita dah tahu apa keistimewaan YOUTH ini, sekarang kita pergi pula kepada item yang terkandung di dalam rangkaian set YOUTH di Malaysia ini..

1. Luminous Gel Oil Cleanser
Bertindak membersihkan kulit, mencuci dengan halus dan bersih secara perlahan-lahan, dan menjadikan kulit lebih berseri dan lebih segar.

2. Perfecting Skin Toner
Melembapkan dan menjadikan kulit lebih berseri

3. Radiance C & E Capsule

Mencerahkan dan mengurangkan garis halus dan kedutan pada wajah. Mengurangkan bintik-bintik penuaan serta memperbaharui tekstur kulit dan keseluruhan tona kulit.

4. Youth Activating Serum
Membina dan menggantikan sel-sel kulit yang baru agar lebih berseri dan rejuvenasi.

5. Age Defense Mineral Moisturiser SPF 50

Melindungi kulit daripada sinaran UV dan melembapkan kulit untuk mendapatkan kulit yang lebih baik dan memperbaiki keseluruhan tona kulit wajah.

6. Advanced Renewal Night Cream (Rich/Light)

Menyokong proses pembaharuan sel kulit dan menjadikan kulit lebih lembut berseri.

Set skincare YOUTH ini memang direka khas untuk mereka yang ingin menjadi cantik secara semulajadi tanpa merosakkan kulit wajah apabila dipakai dalam jangka masa yang panjang. Ia dijamin selamat dan 100% bebas bahan kimia berbahaya kerana telah menjalani kajian yang mendalam selama 8 tahun.

Antara testimoni pengguna YOUTH..

 Youth Skincare Shaklee
Muka yang berlubang semakin pulih
 Skincare Youth Shaklee
Jerawat semakin pudar
 Skincare Youth Shaklee
Liang pori semakin mengecil

Jika ada option atau pilihan menggunakan skincare yang dijamin selamat, confirm tiada merkuri, paraben mahupun hydroquinon, kenapa perlu pilih yang belum confirm selamat atau tak pasti keselamatannya? Jangan gadaikan kulit anda, kesan kulit breakout lebih dahsyat daripada sebelum mencuba skincare biasa.
YOUTH is HOPE.  

Rasailah keterujaan menggunakannya dan hasil yang sangat memberangsangkan. Jangan biarkan kulit muka anda menjadi semakin teruk akibat kesan bahan kimia dari sembarangan produk!

Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pembelian.

Bazilah

012-6830069
ID : 1251677
 Youth skincare Shaklee
Continue Reading

Cara Dapatkan Kulit Wajah Lebih Segar Dan Anjal Dengan Selamat

Kulit wajah yang lebih segar dan anjal memang sinonim dengan wanita, apatah lagi untuk mendapatkannya secara semulajadi dan selamat. Natural beauty orang kata. Lelaki pun tidak mustahil untuk mendapatkannya, asal sahaja tahu dan mahu menjaga kulit sebaiknya.

Dalam entri ini, saya akan berkongsi cara untuk mendapatkan kulit wajah yang kelihatan lebih segar dan anjal dengan selamat, dan rekomendasi produk yang terbaik untuk anda cuba dan amalkan.

Cara Dapatkan Kulit Wajah Lebih Segar Dan Anjal Dengan Selamat

1. Tingkatkan elastin dalam badan
Leslie Baumann, seorang dermatologi berkata, satu benda untuk membaiki kulit adalah elastin. Elastin mengekalkan elastisiti atau keanjalan kulit. Malangnya, seseorang akan berhenti menghasilkan elastin ketika mencapai usia akil baligh. 
Jadi, untuk menggantikan elastin yang berkurang ini, selain memakai krim atau serum yang mengandungi elastin, anda boleh makan banyak sayuran hijau dan buah seperti strawberry dan kiwi.
2. Tingkatkan kandungan kolagen badan
Kolagen adalah protein yang juga bertanggungjawab memastikan keanjalan kulit kerana ia membantu pembentukan struktur kulit. Malangnya, apabila mencapai usia 20 tahun, penghasilan kolagen setiap tahun berkurang sebanyak 1%. Jadi, kolagen ini perlu diganti untuk pastikan kulit kelihatan anjal dan lebih segar. 
Sumber kolagen boleh didapati daripada ikan, tomato, yogurt, kacang merah, biji bunga matahari, oat dan buah delima.

3. Lindungi kulit daripada sinaran matahari
Pendedahan kepada sinaran natahari dalam masa yang lama menyebabkan kolagen termusnah dan elastin berkurang. Pastikan anda memakai krim pelindung sekurang-kurangnya SPF 30.
4. Hindari radikal bebas

Antioksidan boleh melindungi kulit dari radikal bebas dan menghalang enzim elastase yang memusnahkan elastin. Vitamin A, C, E dan Coenzyme Q10 kaya dengan kandungan antioksidan.

5. Pastikan kulit sentiasa lembap

Pemakaian pelembap untuk memastikan kulit sentiasa lembap juga sebenarnya melindungi kulit daripada radikal bebas. Dehidrasi menyebabkan tekanan oksidasi yang menjana radikal bebas dan menghalang kulit daripada memperbaiki diri sendiri serta menyebabkan lebih kerosakan.

6. Jauhi rokok

Asap rokok akan memusnahkan kolagen dan elastin serta mengurangkan tahap estrogen dalam badan, yang memastikan kulit kekal anjal.

7. Kawal pemakanan

Mengawal makanan tertentu menentukan seseorang kelihatan lebih muda atau lebih tua dari usia. Kajian terbaru menunjukkan kekurangan vitamin C dan zink yang penting untuk beri nutrien kepada kulit akan menghalang kebolehan kulit membaiki diri sendiri. Makanlah lebih banyak ikan berlemak seperti ikan salmon,  badam, walnut dan sayuran hijau gelap seperti brokoli.

8. Kurangkan makanan manis

Sesetengah pakar percaya bahawa terlalu banyak gula boleh menyebabkan kulit tampak lebih tua. Gula di saluran darah akan membentuk molekul dipanggil Advanced Glycation End  (AGE) produk yang melemahkan kolagen dan elastin. Jadi, kulit wajah kelihatan kurang segar dan kurang anjal.

Apa Yang Shaklee Tawarkan Untuk Mendapatkan Kulit Wajah Lebih Segar Dan Anjal Dengan Selamat

Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi memastikan kulit wajah menjadi lebih segar dan anjal dengan lebih optimum.
A) Produk Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder

Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi punca berlakunya kekenduran pada kulit, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal dan kelihatan lebih segar.
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.
2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan kelihatan lebih segar.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit wajah akan kelihatan lebih segar dan cantik.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan kulit wajah lebih segar dan anjal dalam masa yang singkat secara semulajadi dan selamat.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan kulit wajah lebih segar dan anjal dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Tips Untuk Kulit Glowing Semulajadi Dan Selamat

Kulit cantik glowing adalah idaman semua wanita, walaupun kadangkala hampir putus asa dengan masalah kulit yang dialami kerana telah mencuba pelbagai jenis produk dan teknik, tetapi masih belum berjaya mendapatkan kulit yang diidamkan. 
Nanti dahulu, anda mungkin berpeluang mendapatkan kulit yang glowing secara SEMULAJADI dan SELAMAT! Hanya ikuti tips yang saya kongsikan ini dan amalkan, insyaAllah berjaya.

Tips Untuk Kulit Glowing Semulajadi Dan Selamat

1. Minum air secukupnya.
Cuba dapatkan 6 – 8 gelas air sehari. Air akan membersihkan kulit dan menjadikannya lebih glowing kerana air bertindak menyingkirkan toksin dengan cepat. 
Caranya, bawalah botol air bersama sepanjang hari ke mana sahaja supaya anda akan terdorong untuk minum air. Selain air kosong, teh herba atau minuman lain tanpa gula juga boleh membantu untuk kekal hidrat.

2. Makan makanan yang sihat
Protein yang sihat dan buah-buahan dan sayur-sayuran berkhasiat boleh menjadikan kulit lebih glowing, terutamanya unsur-unsur ini : 
  • Omega 3 asid lemak – terdapat dalam ikan dan walnut ; sangat bagus untuk kesihatan kulit. 
  • Vitamin C – terdapat dalam buah citrus dan bayam ; membantu jerawat kecut dengan lebih cepat 
  • Makanan kaya serat – terdapat dalam sayuran segar, kekacang dan buah-buahan ; bantu kekalkan keseimbangan gastrointestinal dan kelihatan lebih ceria. Anda mungkin akan kelihatan lesu dan sakit jika sistem pencernaan tidak stabil dan ini menghalang kulit anda kelihatan glowing. 


3. Kurangkan makan gula dan garam.

Cuba untuk mengambil kurang daripada 45g gula setiap hari, dan hindari makanan yang terlalu masin. Muka akan kelihatan sedikit mengembung jika anda makan terlalu banyak garam.

4. Ambil vitamin

Jika anda bimbang tidak mendapat cukup vitamin dan mineral yang diperlukan, cubalah mengambil multivitamin, terutamanya vitamin untuk ibu hamil kerana ia sangat berkhasiat untuk kesihatan kulit dalam menjadikannya lebih glowing.

5. Bersenam

Kardio menjadikan kulit lebih glowing kerana ia merangsang aliran darah. Ia juga menyihatkan badan dan menjadikan anda lebih kuat.



Bagaimana Produk Shaklee Membantu Kulit Menjadi Lebih Glowing Semulajadi Dan Selamat?



Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi memastikan kulit menjadi glowing dengan lebih optimum secara semulajadi dan selamat.


A) Produk Dari Dalam

1. Shaklee Collagen Powder




Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadikan kulit kelihatan lebih tua,  pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin glowing secara semulajadi. 

Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap secara optimum oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.

2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan lebih glowing. 

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan glowing.


Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)


ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit kelihatan lebih glowing dan cantik.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan kulit lebih cantik dan glowing dalam masa yang singkat secara semulajadi.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care



Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan kulit sentiasa cantik dan glowing dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti tinggi yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.
Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Petua Kulit Cantik Dan Lebih Awet Muda

Inginkan kulit yang kelihatan sentiasa cantik dan awet muda walaupun tanpa mekap dengan cara yang selamat dan berkesan? Mungkin ada yang rasakan ia mustahil, tetapi sebenarnya tidak.

Penuaan memang dapat mengubah penampilan kulit anda, bergantung kepada bagaimana anda menjaganya sama ada dari dalaman atau luaran. Kedua-duanya amat penting. Ikuti petua ini untuk ketahui dengan lebih lanjut.


Petua Kulit Cantik Dan Lebih Awet Muda

1. Senyum

Terdapat satu kaji selidik yang dijalankan untuk meneka umur model berlainan usia dengan pelbagai ekspresi muka. Kebanyakan responden meneka dengan hampir tepat pada model yang berekspresi neutral, meneka lebih tua pada model yang bermuka masam, dan meneka lebih muda pada reaksi muka yang tersenyum ceria. Jadi, maniskan wajahmu dengan senyuman.. šŸ˜Š


2. Banyak makan anggur

Anggur, buah beri, plum dan pear mengandungi sorbitol yang memberi rasa manis. Ia adalah sejenis humectant, iaitu bahan yang menarik air apabila digunakan pada kulit. Ia membantu menyerap dan mengekalkan kelembapan kulit, menjadikan kulit lebih cantik dan awet muda.


3. Bersihkan dan lembapkan kulit
Pembersihan kulit dan memakai pelembab membantu melindungi kulit dan menjadikannya sihat; tetapi penggunaan sabun biasa boleh mengeringkan kulit dan menjadikannya kelihatan lebih tua. Sebaliknya, gunakan pembersih yang mencuci dengan perlahan-lahan tanpa menghilangkan kelembapan kulit. Elakkan toner yang mempunyai alkohol. Gunakan pelembap siang dan malam yang semulajadi.
4. Makan lebih sayuran hijau dan merah
Sayuran hijau mengandungi vitamin K yang membantu pembekuan darah dan mengurangkan kesan lebam. Sayuran merah seperti tomato mengandungi lycopene yang memberikan kulit perlindungan terhadap sinaran uv. Oleh itu, kulit kelihatan lebih awet muda.

5. Makan ikan yang berminyak
Salmon dan ikan berminyak lain kaya dengan DMAE (dimethylaminoethanol), sebatian yang meningkatkan tona otot dan merupakan salah satu ramuan yang terdapat dalam krim penjagaan kulit.
6. Bersenam 
Bersenam 4 kali atau lebih dalam seminggu akan mengurangkan kehilangan otot dan membantu mendapatkan tidur yang lebih baik. Adalah lebih baik sekiranya anda boleh menggabungkan senaman-senaman berikut :
  • Senaman kardiovascular untuk jantung dan paru-paru
  • Senaman ringan untuk otot
  • Senaman regangan untuk fleksibiliti 
  • Senaman imbangan untuk koordinasi


Bagaimana Shaklee Membantu Mendapatkan Kulit Cantik Dan Lebih Awet Muda?

Shaklee mempunyai rangkaian produk dari dalam yang membantu badan mendapatkan nutrisi yang terbaik, dan juga luaran bagi memastikan kulit menjadi cantik dan lebih awet muda dengan lebih optimum.
A) Produk Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder

Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi punca berlakunya kedutan pada kulit, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal dan kelihatan awet muda.
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.
2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan dapat mengelakkan dari kedutan di muka.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

4. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP merupakan protein kacang soya yang bertindak membaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan memperbaharuinya. Dengan itu, kulit kelihatan lebih awet muda dan cantik.

Penggunaan keempat-empat produk untuk dalaman ini memastikan kulit lebih cantik dan awet muda dalam masa yang singkat secara semulajadi.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan kulit sentiasa cantik dan awet muda dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Rahsia Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat

Kedutan adalah tanda-tanda penuaan yang sukar dielakkan dengan segera melainkan dengan pembedahan, laser atau penggunaan bahan kimia. Berita baik, kerana saya akan berkongsi rahsia untuk menghilangkan kedutan di muka dengan selamat, semulajadi dan berkesan!

Punca utama kedutan adalah kerana semakin bertambah usia, kulit semakin kehilangan kolagen yang merupakan protein penegang utama kulit. Ia bertanggungjawab untuk menghasilkan permukaan kulit yang anjal dan licin. Jadi, perkara pertama yang perlu dilakukan untuk mengelakkan kedutan di muka adalah dengan mengekalkan kandungan kolagen dalam badan. Selain itu, ikuti rahsia ini.

Rahsia Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat

1. Minyak
Minyak kelapa kaya dengan antioksidan dan dapat mencegah pembentukan radikal bebas yang merupakan satu sebab utama penuaan awal. Ia pelembap kulit yang melembutkan secara semula jadi dan mengandungi emolien, yang membantu mengurangkan kedutan. Urut kulit anda setiap malam sebelum tidur untuk membantu mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan semasa anda tidur.
Minyak zaitun pertama kali digunakan lebih 5,000 tahun yang lalu apabila ia diekstrak dari pokok zaitun, dan Mesir menggunakannya sebagai produk kosmetik. Ia digunakan lebih kerap sebagai pelembap kerana ia kaya dengan antioksidan, vitamin A dan E, yang juga membantu melawan radikal bebas yang merosakkan kulit. Ambil satu sudu minyak zaitun dan urut perlahan-lahan pada kulit dua kali sehari. Ia juga berfungsi untuk melindungi kulit daripada kerosakan  akibat terdedah kepada cahaya matahari.
2. Superfood
Kulit anda adalah gabungan protein, air, dan lemak, dan ia memerlukan bekalan makanan yang sihat untuk menjadi lebih sihat. Almond menghidrat lemak bersama-sama dengan vitamin E, sejenis antioksidan yang membantu menghalang kerosakan UV. 
Blueberi mempunyai kombinasi antioksidan yang sangat tinggi dan bertindak melindungi vitamin C. Tomato juga diperkaya dengan vitamin C, tetapi ia mempunyai komponen lycopene yang penting, yang melindungi kulit dari kerosakan matahari dan memperbaiki sistem vaskular.
3. Masker Pisang
Pisang mempunyai kandungan vitamin A, B dan E serta kalium yang baik untuk kesihatan kulit. Lenyek sebiji pisang dengan satu sudu teh jus oren dan satu sudu teh yogurt biasa, kemudian biarkan selama 15 hingga 20 minit. 
Vitamin A akan membantu menghilangkan bintik hitam dan kecacatan, sementara vitamin B akan menghalang penuaan, dan kalium akan melembapkan dan menghidratkan sel-sel kulit. Vitamin E dikenali sebagai “pelindung” kerana kekuatannya dalam memerangi kerosakan radikal bebas dan meningkatkan daya tahan kulit kepada kerosakan UV.
4. Vitamin C Topikal
Ketika muda, kulit anda penuh dengan vitamin penting ini dan semakin berkurang dengan pertambahan umur. Ia memainkan peranan yang penting dalam mengekalkan kulit yang sihat dan berdaya tahan, menurut National Institutes of Health. 
Dengan menambah kandungan vitamin C dalam badan, anda boleh membaiki kesihatan kulit seperti perubahan warna dan garis halus.
5. Mineral
Selenium boleh digunakan sebagai rawatan pencegahan kedutan dan berfungsi sebagai antioksidan yang kuat. Ia meneutralkan radikal bebas dalam kulit dan mengembalikan keanjalan kulit yang semakin kurang akibat penuaan.
Zink adalah penting jika anda kerap mengalami jerawat kerana ia berfungsi untuk membersihkan kulit dan mengurangkan pengeluaran minyak. Ia juga membantu menyembuhkan bekas luka jerawat atau luka yang telah terbentuk.
6. Masker Putih Telur
Campurkan satu biji putih telur dengan satu sudu teh jus lemon segar dan setengah sudu teh madu untuk mendapat manfaat antiseptik dan antibakteria madu bersama-sama dengan astringen dalam jus lemon yang digunakan untuk melawan bakteria. 
Mereka yang mempunyai kulit berminyak akan mendapat lebih manfaat daripada bahan-bahan dalam putih telur. Ia membantu untuk mengetatkan, menyemai dan mengecilkan liang dengan mengurangkan sebum yang berlebihan, atau dikenali sebagai rembesan minyak dari liang-liang kulit.
Putih telur penuh dengan protein untuk pembaikan tisu dan pertumbuhan, kalium untuk mengekalkan kelembapan dalam sel kulit, fiboflavin untuk menghilangkan toksin dan radikal bebas yang diketahui menyebabkan kedutan dan magnesium, yang melambatkan proses penuaan dan menjadikan kulit berseri. Putih telur juga mengandungi lysozyme, yang mencerna dinding sel bakteria yang menyebabkan jerawat.
7. Tidur terlentang
American Academy of Dermatology mengesyorkan tidur secara terlentang untuk mengelakkan garis tidur yang boleh muncul pada permukaan kulit. Tidur mengiring boleh meningkatkan kedutan di pipi dan dagu, dan tidur dengan muka ke bawah boleh memberi kedutaan pada dahi.
8. Urutan
Gunakan jari telunjuk dan jari tengah tangan yang sama untuk mengurut 20 putaran antara kening anda. Berikan tekanan ringan ke setiap kening selama 10 saat dan kemudian ke bahagian sendi rahang selama 10 saat. Ia akan melicinkan kulit dan melegakan otot-otot dari membuat pergerakan halus yang tidak perlu yang menyebabkan kedutan akibat stress dan tekanan.
9. Madu Jus Lemon
Sapukan lapisan jus lemon yang dicampur dengan madu di muka anda selama 10 minit untuk menganjalkan kulit kemudian bilas. Madu mengandungi humectant, yang mengekalkan kelembapan dalam sel kulit, sementara lemon meningkatkan pengeluaran kolagen.
10. Campuran Yogurt Timun
Puri separuh timun dengan daun pudina, campurkan dengan separuh cawan yoghurt Yunani, dan letakkan di dalam peti sejuk untuk menghidratkan dan mengeringkan  wajah secara semula jadi. Satu timun mengandungi B1, B2, B3, B5, B6, asid folat, vitamin C, kalsium, besi, magnesium, fosforus, kalium, dan zink. Ia mengetatkan, menyegarkan, menghidrat, dan menenangkan kulit, sambil melindungi dari kekeringan atau penggelupasan. Ia juga akan membantu untuk melindungi dari keradangan, dan meneutralkan radikel bebas. menyebabkan penuaan pramatang.
11. Aloe Vera
Ia memberikan penyembuhan luka dan kesan yang menenangkan apabila digunakan pada kulit, terutamanya selepas berjemur. Ia juga bersifat anti radang yang boleh menyebabkan kedutan kulit muka.
12. Minuman Jus
Minuman jus daripada sayur-sayuran dan buah-buahan memberikan vitamin dan mineral yang baik untuk kesihatan kulit terutamanya dalam mengelakkan kedutaan pada wajah. 

Bagaimana Produk Shaklee Boleh Membantu Menghilangkan Kedutan Di Muka Dengan Selamat?

A) Cara Atasi Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder

Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi punca berlakunya kedutan pada kulit, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal dan tidak lagi berkedut.
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.
2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan dapat mengelakkan dari kedutan di muka.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

Penggunaan ketiga-tiga produk untuk dalaman ini memastikan masalah kedutan di muka boleh diatasi dalam masa yang singkat secara semulajadi.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi menghilangkan kedutaan di muka dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Tips Kulit Cantik Dari Dalam Dan Luar Secara Selamat

Semua orang inginkan kulit yang cantik, dan sentiasa mencari penyelesaian terbaik untuk mendapatkan kulit yang licin, berseri, sihat, glowing dan tanpa kedutan. Untuk kecantikan kulit yang lebih berkesan dan optimum, seseorang perlulah menjaga apa yang masuk dalam badan dan apa yang disapu pada luaran. 

Ikuti tips yang akan saya kongsikan di bawah untuk mendapatkan kulit yang cantik dari dalam dan luar, serta yang penting, selamat! Tidak guna jika anda kelihatan cantik tapi hanya sementara, kerana produk yang anda gunakan tidak selamat digunakan dalam jangka masa yang lama.


Tips Kulit Cantik Dari Dalam Dan Luar Secara Selamat

1. Detoksifikasi

Kulit anda mencerminkan kesihatan anda secara menyeluruh. Ia adalah organ terbesar badan, dan juga organ ‘penghapusan’. Toksik yang banyak di dalam badan boleh menyebabkan kulit luar kita kelihatan kurang cantik.

Oleh itu, amat perlu untuk kita detoks badan untuk mendapatkan kesihatan dan kecantikan yang optimum. Untuk menyahtoksik :

  • Minum air panas dengan limau setiap pagi
  • Elakkan makanan yang diproses dan  makanan segera yang mengandungi bahan kimia
  • Perbanyakkan makanan yang organik seboleh mungkin
  • Bersenam, tetapi bukan secara berlebihan
  • Makan makanan yang kaya enzim
  • Ambil probiotik
  • Makan makanan bersumberkan tumbuhan
  • Minum banyak air dan elakkan kafein berlebihan
Picture of Glowing Green Smoothie

2. Suburkan

Kulit anda perlu disuburkan dengan memerhatikan apa yang anda makan.

  • Kekalkan makanan berasaskan tumbuhan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan kekacang
  • Makan makanan dari pelbagai warna
  • Kurangkan protein haiwan, tetapi jika anda makan protein haiwan, pastikan ia dijaga secara organik
  • Makan makanan yang kaya dengan asid lemak omega-3 seperti chia seed, walnut dan sayuran hijau.
  • Kurangkan pengambilan gula halus
3. Bersihkan
Untuk kulit yang cantik, sangat penting untuk pastikan kulit sentiasa bersih. Kebanyakan orang menggunakan pembersih muka yang bersifat menghakis lapisan lembap kulit dan menjadikannya kusam. Gunakan pembersih muka yang lembut pada kulit.


Bagaimana Produk Shaklee Boleh Membantu?

A) Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.

Kajian menunjukkan penggunaan Collagen Powder Shaklee selama 8 minggu menjadikan struktur kulit menjadi bertambah baik.

2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda dan kelihatan lebih cantik.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan membuatkan kulit nampak lebih anjal.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

Penggunaan ketiga-tiga produk untuk dalaman ini memastikan kulit kita menjadi bertambah cantik seperti yang diidamkan.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan mengelakkan dari kulit kendur.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan kulit sentiasa tampak cantik dan yang penting selamat. Dapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Cara Memilih Produk Penjagaan Kulit Yang Selamat Jaminan 100% Berkesan

Lambakan produk penjagaan kulit yang menjamin putih dalam 3 hari, tetapi akhirnya lebih merosakkan kulit muka bagaikan satu sejarah hitam buat mereka yang pernah alaminya. Kini, anda sudah tidak perlu risau lagi untuk nampak cantik dengan semulajadi, kerana produk penjagaan kulit Youth Shaklee memberi jaminan selamat dan 100% berkesan, hasil kajiannya selama 8 tahun.

 

Bagaimana kita nak tahu sesuatu produk kecantikan kulit itu benar-benar selamat, sedangkan ia tidak pernah menjalani ujian klinikal dan diiktiraf oleh kerajaan? Kadang-kadang sukar juga untuk membuat keputusan yang manakah paling selamat dan berkesan. Mari kita ikuti tips memilih ini.

Tips Memilih Produk Penjagaan Kulit Yang Selamat

1. Pilih label yang dikawal selia pihak berkuasa

Terdapat label pada produk penjagaan kulit seperti ‘untuk kulit sensitif’, ‘bebas haruman’, ‘hypoallergenic’, ‘semulajadi’ tetapi ia tidak dikawal selia atau tidak mendapat pengiktirafan daripada pihak berkuasa.

 

Malah istilah ‘organik’ hanya dikawal oleh negara-negara tertentu dan ada yang membenarkan bahan kimia tertentu dan bahan-bahan sintetik digunakan dalam produk penjagaan kulit tertentu. Jadi, pastikan produk yang anda guna mempunyai label dan mendapat pengiktirafan daripada pihak berkuasa yang dipercayai.
2. Tidak mengandungi bahan yang berasal dari petroleum

Kebanyakan produk penjagaan kulit mengandungi derivatif atau bahan yang berasal dari petroleum. Contohnya seperti petroleum jelly, propylene glycol, dan polysorbates. Bahan-bahan ini digunakan kerana ia lebih murah, mudah didapati dalam kuantiti yang banyak dan boleh tahan lama.

Malangnya, bahan ini boleh meningkatkan alergi pada kulit seseorang, bersifat karsinogen yang merbahaya kerana bersifat toksin apabila digunakan terus pada kulit dan mencemarkan alam sekitar.

Oleh itu, sebolehnya elakkan produk yang mempunyai kandungan yang berasal daripada petroleum.

3. Semak bahan pengawet yang digunakan

Bahan pengawet digunakan untuk memastikan sesuatu produk boleh tahan lebih lama. Ada bahan pengawet yang semulajadi dan sintetik seperti :

– Paraben : dikaitkan dengan tumor dalam payudara dan kulit, serta mungkin berperanan sebagai penganggu endokrin dalam meniru hormon.

– Phenoxyethanol : pengawet yang biasa digunakan dalam produk semulajadi dan organik; dikaitkan menekan sistem saraf pusat.

– Benzyl alkohol : pengawet yang biasa digunakan dalam produk biasa dan semulajadi; dikaitkan dengan alergi sentuhan.

4. Elakkan wangian yang tidak perlu

Kebanyakan produk menggunakan wangian sintetik yang dikaitkan dengan kanser, gangguan sistem saraf pusat dan reaksi alergi. Kajian menunjukkan bahawa ia mempunyai akses terus ke otak dan sistem dalaman kita melalui laluan pernafasan.

Ini termasuklah ‘Essential oil’ yang digunakan dalam kebanyakan produk semulajadi sebagai wangian, turut memberikan bahan kimia yang sama apabila digunakan dengan kerap.

Terlalu banyak kriteria untuk pastikan sesuatu produk itu betul-betul selamat dan berkesan. Jangan mudah terpedaya dengan sesuatu produk yang menjamin kesan dalam jangka masa yang cepat, tetapi sebenarnya memberi lebih mudarat kepada kulit kita. Apatah lagi jika produk itu terlalu murah, ditakuti tiruan.

Sekarang, anda tidak perlu risau untuk mendapatkan produk skincare yang selamat dan dijamin berkesan, kerana YOUTH Shaklee ada semua kriteria ini!

 

Keistimewaan Set Skincare Youth Shaklee
1. Kajian selama 8 tahun
Ā 
Bukan senang nak hasilkan produk yang bermutu tinggi ini. 8 tahun diperlukan untuk menghasilkan rangkaian produk Youth ini bagi memastikan ia benar-benar selamat dan berkesan. Produk lain ambil masa berapa lama untuk dihasilkan ye? Tambahan lagi, 8 paten sedang berusaha didapatkan menjadikan ia eksklusif hanya untuk Shaklee dan tiada syarikat lain yang boleh membuat produk seperti YOUTH.

2. Tanpa 2500 bahan kimia berbahaya

Siapa tak risau muka ditepek dengan macam-macam bahan kimia? Eh, ada je orang yang tak risau. Tapi kalau korang risau, YOUTH ni memang pilihan terbaik sebab confirm tak ada semua bahan kimia berbahaya ni. Shaklee dah jamin

3. 100% ujian klinikal membuktikan ia berkesan menjadikan kulit lebih muda.

Shaklee berikan jaminan sebanyak 100% berkesan buat kulit kita jadi lebih muda. Kenapa? Sebab kajian telah dibuat, dan hasilnya telah terbukti..

4. 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun lebih muda

Bermaksud, lebih daripada separuh merasakan mereka muda sedekad dari usia sebenarnya setelah menggunakan YOUTH.

5. Kaya dengan nutrien anti penuaan

6. Bebas gluten

7. 100% vegan

Ini bermaksud, ia diperbuat 100% daripada sumber tumbuhan. Langsung tiada unsur haiwan di dalamnya. Mari kita lihat apa yang terkandung di dalamnya.

a) Anggur muscadineĀ : anggur yang sama terdapat di dalam vivix. Kandungan antioksidannya yang tinggi menghalang kerosakan kolagen dan elastin, serta bertindak melindungi dan membaiki sel DNA.

b) Lotus JaponicusĀ : Ia bertindak mengaktifkan protein yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih elastin, kolagen dan fibrilin.

c) Ekstrak Stem Sel EpalĀ : Kajian menunjukkan bahawa ia membantu mengaktifkan pembaharuan sel kulit membuat kulit kelihatan lebih muda.

d) Ekstrak Buah Schisandra ChinensisĀ : Ia bertindak melegakan dan mengurangkan kegatalan kulit membuatkan YOUTH sesuai digunakan oleh semua jenis kulit. Selain itu, ia menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksida, serta menyokong penghasilan kulit yang lebih muda.

Kita dah tahu apa keistimewaan YOUTH ini, sekarang kita pergi pula kepada item yang terkandung di dalam rangkaian set YOUTH di Malaysia ini..

1. Luminous Gel Oil Cleanser
Bertindak membersihkan kulit, mencuci dengan halus dan bersih secara perlahan-lahan, dan menjadikan kulit lebih berseri dan lebih segar.

2. Perfecting Skin Toner
Melembapkan dan menjadikan kulit lebih berseri

3. Radiance C & E Capsule

Mencerahkan dan mengurangkan garis halus dan kedutan pada wajah. Mengurangkan bintik-bintik penuaan serta memperbaharui tekstur kulit dan keseluruhan tona kulit.

4. Youth Activating Serum
Membina dan menggantikan sel-sel kulit yang baru agar lebih berseri dan rejuvenasi.

5. Age Defense Mineral Moisturiser SPF 50

Melindungi kulit daripada sinaran UV dan melembapkan kulit untuk mendapatkan kulit yang lebih baik dan memperbaiki keseluruhan tona kulit wajah.

6. Advanced Renewal Night Cream (Rich/Light)

Menyokong proses pembaharuan sel kulit dan menjadikan kulit lebih lembut berseri.

Set skincare YOUTH ini memang direka khas untuk mereka yang ingin menjadi cantik secara semulajadi tanpa merosakkan kulit wajah apabila dipakai dalam jangka masa yang panjang. Ia dijamin selamat dan 100% bebas bahan kimia berbahaya kerana telah menjalani kajian yang mendalam selama 8 tahun.

Rasailah keterujaan menggunakannya dan hasil yang sangat memberangsangkan. Jangan biarkan kulit muka anda menjadi semakin teruk akibat kesan bahan kimia dari sembarangan produk!

Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pembelian.

Bazilah

 

012-6830069
ID : 1251677
Continue Reading

Punca Masalah Kulit Kendur @ Saggy Dan Cara Atasinya Dengan Cepat Dan Selamat

Masalah kulit kendur @ saggy adalah perkara biasa yang dihadapi oleh semua orang seiring dengan pertambahan usia. Namun, tidak dinafikan ada segelintir daripada mereka yang menghadapinya walaupun masih muda. Kulit mereka kelihatan lebih tua daripada usia sebenar. Jangan risau, kerana saya akan berkongsi cara untuk mengatasi kulit kendur @ saggy ini dari dalam dan luaran untuk kesan yang lebih cepat tetapi selamat.
Sebelum itu, eloklah kita ketahui punca kepada masalah kulit kendur @ saggy ini supaya kita boleh mengelakkannya menjadi lebih teruk dan lebih mudah untuk mengatasinya.

Punca Kulit Kendur @ Saggy

1. Faktor usia
Seperti yang semua ketahui, semakin meningkat usia seseorang, semakin tinggi keberangkalian seseorang mendapat kulit kendur @ saggy. 
Menurut Assistant Professor Dermatology dari University of Pittsburgh dan Pengarah Cosmetic Surgery & Skin Health Center, selepas umur 20 tahun, badan kita menghasilkan 1% lebih kurang kolagen dari tahun sebelumnya. 
Kolagen inilah yang berfungsi menganjalkan kulit kita dan mengekalkan elastisiti kulit kita.  Apabila penghasilan kolagen semakin berkurang, kulit akan menjadi lebih kendur dari sebelumnya.
2. Terdedah kepada pencemaran alam sekitar
Pencemaran alam sekitar terutamanya pencemaran udara menyebabkan kerosakan kepada kolagen badan dan badan kurang elastisiti. Akibatnya, kulit menjadi semakin kendur.
3. Terdedah kepada pancaran matahari
Sinaran UV daripada pancaran matahari juga menjadi antara punca kolagen menjadi rosak dan mengurangkan elastisiti kulit. Oleh itu, kulit menjadi semakin kendur @ saggy.


4. Kesan bahan kimia
Penggunaan produk kecantikan kulit yang mempunyai bahan kimia berbahaya seperti merkuri dan hydroquinone walaupun dalam jangka masa pendek kelihatan seperti mencantikkan kulit, tetapi ia secara tidak langsung merosakkan kolagen dalam badan dan menyebabkan kulit semakin kendur.
Cara Atasi Masalah Kulit Kendur @ Saggy Dengan Cepat Dan Selamat

A) Cara Atasi Dari Dalam
1. Shaklee Collagen Powder

Oleh kerana kekurangan kolagen dalam badan menjadi punca berlakunya kulit kendur, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal dan tidak lagi kendur. 
Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.
2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan mengelakkan dari kulit kendur atau saggy.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

Penggunaan ketiga-tiga produk untuk dalaman ini memastikan masalah kulit kendur @ saggy boleh diatasi dalam masa yang singkat secara semulajadi.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan mengelakkan dari kulit kendur.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan masalah kulit kendur @ saggy dapat dirawat dengan cepat dan selamat. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677

Continue Reading

Anjalkan Kulit Muka Elakkan Kulit Kendur @ Saggy Dengan Selamat

Semakin hari, usia semakin bertambah. Kulit pun bertambah kendur @ saggy, membuatkan seseorang lebih tua dari usia. Semestinya anda inginkan kulit muka yang lebih anjal tetapi bebas bahan kimia berbahaya dan yang penting selamat. Mari ikuti tips di bawah. 
1. Elakkan terkena pancaran matahari

Pendedahan yang berlebihan kepada matahari menyebabkan kulit semakin berkerut dan kendur terutamanya pada bahagian muka dan leher. Ia tidak menyebabkan kerosakan kepada kulit secara langsung, tetapi berlaku seiringan dengan pertambahan usia. Jadi, dengan mengurangkan pendedahan kepada cahaya matahari boleh mengurangkan berlakunya kulit kendur atau saggy.

2. Gunakan pelembap dan krim lebih kerap
Pastikan kulit muka sentiasa lembap untuk mengelakkan kemunculan kedutan dan kulit kendur. Lebih baik sekiranya krim pelembap yg digunakan mengandungi vitamin A dan vitamin C. Elemen ini manly menegangkan kulit muka di samping mengelakkan kulit kendur atau sagging.

3. Dapatkan rehat yang secukupnya
Kata-kata yang menyatakan badan kita perlukan rehat bukan hanya terhad kepada organ dalaman, malah termasuklah kulit. Kebanyakan orang dewasa terutamanya wanita tidak mendapat rehat yang cukup setiap hari. Menurut American Dermatological Association, tidur yang cukup secara menelentang mampu mengelakkan muka yang kendur.
4. Makan makanan berkhasiat
Pemakanan memainkan peranan yang penting dalam memastikan kesihatan kulit terjaga. Amalkan diet yang sihat dan berkhasiat seperti memakan makanan yang kaya dengan asid lemak omega-3 contohnya badam, makanan laut dan ikan untuk mengelakkan kulit kendur. Selain itu, avocado, flaxseed dan coklat gelap yang kaya dengan flavanoids juga sangat bermanfaat untuk kulit.

5. Kerap bersenam
Senaman anaerobik boleh memberikan kesan positif terhadap muka kerana ia mampu menjadikan kulit muka terhindar daripada kekenduran dan kedutan. Kolagen, atau tisu penghubung di bahagian bawah lapisan luar kulit akan berkurang dengan pertambahan usia, dan ini yang menyebabkan kulit semakin kendur dan berkedut. Senaman bukan hanya boleh meningkatkan kandungan kolagen, malah menguatkan otot leher yang memandu kepada kulit yang lebih t dan mengelakkan kulit kendur.

6. Berhenti merokok.
Merokok mempunyai bahan kimia berbahaya yang mendorong kepada kekenduran kulit, selain risiko mendapat pelbagai penyakit. Merokok juga memusnahkan vitamin C dalam badan, antara sumber yang menggalakkan penghasilan kolagen, agen penegang kulit. Oleh itu, elakkan merokok jika mahu kulit yang tidak kendur.

Bagaimana Shaklee Boleh Membantu Anjalkan Kulit Muka Elakkan Kulit Kendur @ Saggy?
A) Dari Dalam

1. Collagen Powder Shaklee



30% daripada protein badan kita terdiri daripada kolagen yang berfungsi menyambungkan sel kulit kita, kekalkan elastisiti kulit kita dan pastikan ikatan bahagian dalam dan luar kulit kita kekal kuat.

Menurut Assistant Professor Dermatology dari University of Pittsburgh dan Pengarah Cosmetic Surgery & Skin Health Center, selepas umur 20 tahun, badan kita menghasilkan 1% lebih kurang kolagen dari tahun sebelumnya. Pengurangan penghasilan kolagen ni la yg sebabkan munculnya garisan2 halus, kedutan, kulit yg kendur, kusam dan semakin kering.

Jadi, pengambilan Collagen Shaklee powder ini dapat membantu menambah kandungan kolagen dalam badan seterusnya memastikan kulit semakin anjal kerana tidak lagi kendur. Diperbuat daripada khazanah alam semula jadi seperti ekstrak biji Camelia Japonica, Pfaffia, kekerang, kolagen ikan, Lactobacillus acidophilus, vitamin B dan C menjadikan Shaklee Collagen Powder lebih mudah diserap oleh badan dan membantu melembapkan lagi kulit.

2. Vivix



Vivix yang kaya dengan polifenol merupakan antioksidan yang bertindak sehingga ke peringkat sellular DNA memperbaiki sel, menambah tenaga sel dan melambatkan penuaan sel. Baca dengan lebih lanjut mengenai khasiat vivix di sini.

Pengambilan vivix secara konsisten membantu menjadikan kulit lebih awet muda, lebih anjal dan mengelakkan dari kulit kendur atau saggy.

3. Sustained Release Vita C Plus



Mengandungi 500 mg kandungan vitamin C yang terkenal untuk kesihatan dan kecantikan kulit. Vitamin C membantu mempercepatkan penghasilan kolagen dalam badan agar kulit lebih anjal dan tegang.

Formulasi sustained release pada Vita C Plus Shaklee ini memastikan vitamin C yang larut air dirembeskan secara perlahan-lahan secara optimum, sesuai dengan keperluan sistem badan. Apabila penyerapan yang optimum berlaku, kesan yang positif boleh didapati dengan lebih cepat.

Penggunaan ketiga-tiga produk untuk dalaman ini memastikan kesan keanjalan kulit boleh diperolehi dalam masa yang singkat secara semulajadi.


B) Dari luar

Rangkaian Youth Skin Care

Istimewanya produk kecantikan kulit YOUTH ini berbanding lambakan produk di pasaran adalah ia mengambil masa selama 8 tahun untuk dikaji secara terperinci bagi memastikan ia betul-betul berkesan dengan cepat tetapi selamat. Ia sedang dalam usaha mendapatkan 8 paten, di mana tiada satu pun syarikat lain yang boleh membuat produk sepertinya.

Ia bebas 2500 bahan kimia berbahaya dan 1500 bahan cemar yang kebanyakannya terdapat dalam skincare produk lain. Tidak terdapat unsur haiwan di dalam produknya, bahkan 100% vegan dan bebas gluten.

100% ujian klinikal yang dijalankan mendapati ia berkesan menjadikan kulit lebih muda, malah 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun kelihatan lebih muda. Ia juga kaya dengan nutrien anti penuaan yang berupaya menganjalkan kulit dan mengelakkan dari kulit kendur.

Kesimpulannya, penjagaan dalaman dan luaran amat penting bagi memastikan keanjalan kulit yang lebih optimum. Yang paling penting adalah anda mendapatkan produk berkualiti yang terbukti benar-benar selamat, walaupun diambil dalam satu jangka masa yang panjang.

Hubungi saya segera untuk mendapatkan produk ini sekarang, atau ingin bertanya dengan lebih lanjut.

Bazilah
012-6830069
ID : 1251677


Continue Reading

Set Skincare (Penjagaan Kulit) Semulajadi, Selamat Dan 100% Bebas Bahan Kimia

Kita sering digemparkan dengan produk penjagaan kulit yang mengandungi pelbagai bahan kimia berbahaya seperti hydroquinone dan merkuri yang boleh memudaratkan kulit si pengguna, walaupun pada awalnya kelihatan berkesan. Kini, anda tak perlu risau lagi kerana Shaklee melancarkan skincare terbarunya yang 100% diperbuat daripada bahan semulajadi, dijamin selamat dan 100% bebas dari bahan kimia berbahaya!

Siapa yang tak teruja dengan pencapaian ini? Bukan itu sahaja, mari kita lihat apa lagi keistimewaan set skincare yang diberi nama YOUTH ini.
Keistimewaan Set Skincare Youth Shaklee
1. Kajian selama 8 tahun

Bukan senang nak hasilkan produk yang bermutu tinggi ini. 8 tahun diperlukan untuk menghasilkan rangkaian produk Youth ini bagi memastikan ia benar selamat dan berkesan. Produk lain ambil masa berapa lama untuk dihasilkan ye? Tambahan lagi, 8 paten sedang berusaha didapatkan menjadikan ia eksklusif hanya untuk Shaklee dan tiada syarikat lain yang boleh membuat produk seperti YOUTH.
2. Tanpa 2500 bahan kimia berbahaya

Siapa tak risau muka ditepek dengan macam-macam bahan kimia? Eh, ada je orang yang tak risau. Tapi kalau korang risau, YOUTH ni memang pilihan terbaik sebab confirm tak ada semua bahan kimia berbahaya ni. Shaklee dah jamin

3. 100% ujian klinikal membuktikan ia berkesan menjadikan kulit lebih muda.

Shaklee berikan jaminan sebanyak 100% berkesan buat kulit kita jadi lebih muda. Kenapa? Sebab kajian telah dibuat, dan hasilnya telah terbukti..

4. 2/3 daripada mereka yang diuji mendapati kulit mereka 10 tahun lebih muda

Bermaksud, lebih daripada separuh merasakan mereka muda sedekad dari usia sebenarnya setelah menggunakan YOUTH.

5. Kaya dengan nutrien anti penuaan

6. Bebas gluten

7. 100% vegan

Ini bermaksud, ia diperbuat 100% daripada sumber tumbuhan. Langsung tiada unsur haiwan di dalamnya. Mari kita lihat apa yang terkandung di dalamnya.

a) Anggur muscadine : anggur yang sama terdapat di dalam vivix. Kandungan antioksidannya yang tinggi menghalang kerosakan kolagen dan elastin, serta bertindak melindungi dan membaiki sel DNA.

b) Lotus Japonicus : Ia bertindak mengaktifkan protein yang penting untuk penjanaan semula sel bagi menghasilkan lebih elastin, kolagen dan fibrilin.

c) Ekstrak Stem Sel Epal : Kajian menunjukkan bahawa ia membantu mengaktifkan pembaharuan sel kulit membuat kulit kelihatan lebih muda.

d) Ekstrak Buah Schisandra Chinensis : Ia bertindak melegakan dan mengurangkan kegatalan kulit membuatkan YOUTH sesuai digunakan oleh semua jenis kulit. Selain itu, ia menyuburkan kulit dengan vitamin semulajadi dan antioksida, serta menyokong penghasilan kulit yang lebih muda.

Kita dah tahu apa keistimewaan YOUTH ini, sekarang kita pergi pula kepada item yang terkandung di dalam rangkaian set YOUTH di Malaysia ini..

1. Luminous Gel Oil Cleanser
Bertindak membersihkan kulit, mencuci dengan halus dan bersih secara perlahan-lahan, dan menjadikan kulit lebih berseri dan lebih segar.

2. Perfecting Skin Toner
Melembapkan dan menjadikan kulit lebih berseri

3. Radiance C & E Capsule

Mencerahkan dan mengurangkan garis halus dan kedutan pada wajah. Mengurangkan bintik-bintik penuaan serta memperbaharui tekstur kulit dan keseluruhan tona kulit.

4. Youth Activating Serum
Membina dan menggantikan sel-sel kulit yang baru agar lebih berseri dan rejuvenasi.

5. Age Defense Mineral Moisturiser SPF 50

Melindungi kulit daripada sinaran UV dan melembapkan kulit untuk mendapatkan kulit yang lebih baik dan memperbaiki keseluruhan tona kulit wajah.

6. Advanced Renewal Night Cream (Rich/Light)

Menyokong proses pembaharuan sel kulit dan menjadikan kulit lebih lembut berseri.

Set skincare YOUTH ini memang direka khas untuk mereka yang ingin menjadi cantik secara semulajadi tanpa merosakkan kulit wajah apabila dipakai dalam jangka masa yang panjang. Ia dijamin selamat dan 100% bebas bahan kimia berbahaya kerana telah menjalani kajian yang mendalam selama 8 tahun.

Rasailah keterujaan menggunakannya dan hasil yang sangat memberangsangkan. Jangan biarkan kulit muka anda menjadi semakin teruk akibat kesan bahan kimia dari sembarangan produk!

Testimoni pengguna YOUTH :

Klik sini untuk beli :

Atau, hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pembelian.

Bazilah

012-6830069
ID : 1251677
Continue Reading